Skip to Content

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور؛

رسومات و باورهای اشتباه باعث گریز از ازدواج می‌شود


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: در ایران برخی از رسومات در موضوع ازدواج اشتباه است و این باورهای غلط و تجملی باعث گریز از ادواج می‌شود.

به گزارش یزدبانو، به نقل از «دانشجویان بیدار»، حجت‌الاسلام شهاب مرادی عضو شورای عالی انقلاب، در همایش نیمه گمشده من در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد بیان کرد: باید افراد یاد بگیرند که چگونه ساده زیست باشند و توقعات بی‌جا از هم دیگر را کنار بگذارند این باعث می‌شود ازدواج‌ها آسان شود.

وی در ادامه افزود: هزینه‌های ازدواج روز به روز بالا می‌رود و ما باید رسومات غلط خود را تغییر دهیم.

حجت‌الاسلام مرادی اظهار کرد: آمار طلاق در کشور حدود 160 هزار نفر می‌باشد و حدود 320 خانواده در سال از هم پاشیده می‌شود و بیش از 50 درصد این طلاق‌ها متعلق به خانواده‌های نوپا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اذعان کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج باید جدی گرفته شود و اگر افراد قبل ازدواج آموزش ببینند آمار طلاق کمتر می‌شود.

وی گفت: حدود 2میلیون از خانواده‌ها متاثر از موضوع طلاق می‌باشند و این موضوع در روان اشخاص تاثیر گذاشته است طلاق می‌تواند باعث اختلالات روحی در خانواده‌ها شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اظهار کرد: اگر در موضوع ازدواج عقلانی نگریسته شود و احساس را کنار گذاشت آمار طلاق پایین خواهد آمد زیرا آمار طلاق نگران کننده است.

حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: والدین باید مراقب فرزندان خود باشند خصوصا باید هوای دختران خود را داشته باشند زیرا دختران روحیه حساس و شکننده‌ای دارند.

وی در ادامه افزود: والدین باید مراقب عواطف و احساسات فرزندان خود باشند زیرا یک اختلال در روحیه یک شخص به عاطفه یک جامعه آسیب خواهد زد.

حجت‌السلام مرادی اذعان کرد: دخترها فرصت ازدواج محدودی دارند و اکنون حدود 5 میلیون دختر مجرد در کشور وجود دارد باید به دخترها توجه بیشتری شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: زن ریحانه است این صرفا یک پیامک احساسی یا یک پیغام نیست که به دختران باید فرستاده شود این یک فرهنگ اسلامی است که باید، در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از رسومات در ایران به نفع پسران است.

حجت‌الاسلام مرادی گفت: آمار ازدواج در ایران پایین آمده است و آمار نسل‌ آوری نیز کمتر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: در میان اشخاصی که ازدواج کرده‌اند 21 درصد آمار نازایی در کشور وجود دارد و یکی از عوامل آن می‌تواند تغذیه نامناسب باشد و رژیم غذایی امروز جامعه مانند رژیم غذایی اروپاییان شده است.

وی در ادامه افزود: رژیم غذایی نامناسب منجر به بسیاری از بیماریها و اختلالات و نارسایی‌ها در سیستم بدن انسان می‌شود زیرا نقشه زندگی برخی از افراد در جامعه بر حسب اسلام نیست و سبک زندگی‌ها تغییر کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: امروز در جامعه آمار حاشیه‌ نشینی، طلاق، اعتیاد، بزهکاری و غیره رو به فزونی است و این مشکلات به خاطر این است که سبک زندگی‌ها اسلامی نیست و بسیاری از خانواده‌ها به خاطر اعتیاد و این مسائل از هم پاشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادی اظهار کرد: اگر ازدواج و تشکیل زندگی که پایه و اساس خانواده است براساس باورهای دینی باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی در ادامه اذعان کرد: ازدواج عاقلانه و آگاهی داشتن از خصوصیات از خود و شخص مورد نظر در زمان انتخاب و داشتن ایمان و باور بر پایه اسلام و حذف باورها و رسومات اشتباه و تجمل‌گرایی مشکلات ازدواج و مانع آن را برطرف می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری نگران نسل‌ آوری و تولید نسل می‌باشد و باید نسل آینده طبق اصول اسلام پرورش داد شود تا مشکلات راه اسلام هموار شود و کینه توزی مستکبران از بین برود.

حجت‌الاسلام مرادی اظهار کرد: خانواده‌ها باید اقتصادی بیندیشند و اقتصاد را به سوی صرفه‌جویی هدایت کنند و از تجمل‌گرایی و اسراف خودداری کنند زیرا صرفه‌جویی و مصرف‌بهینه باعث پیشرفت است.

وی تصریح کرد: فرزندان خود را لوس به بار نیاورید زیرا در آینده باید مسئولیت یک خانواده را بردوش بگیرند و پسران باید از نوجوانی به دنبال اندوختن سرمایه باشند و مهارت کسب کنند و شرافتمندانه کار کنند هر چند این درآمد کم باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در ادامه گفت: دانشجویی که کار نمی‌کند و تمام هزینه‌های تحصیل دانشگاه و خودش را از جیب والدین خود برطرف می‌کند در آینده مسئولیت پذیر نخواهد شد و از پس هزینه والدین خود برنمی‌آید.

حجت‌الاسلام مرادی بیان کرد: نشانه یک دختر خوب برای انتخاب همسر داشتن اخلاق و عفت است و برای یک انتخاب درست باید مهارت‌های یادگیری را افزایش داد شود.

وی افزود: دختران نباید موقعیت‌های ازدواج خود را از دست دهند زیرا عمر انسان محدود است و سن انسان بالا می‌رود و با بلا رفتن سن، سن ازدواج کاهش می‌یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اذعان کرد: اگر مسیر انتخاب همسر مخفیانه باشد و با انتخاب دوست صورت گیرد تصمیم‌گیری از روی احساسات صورت می‌گیرد و منجر به ازدواج نمی‌شود اگر ازدواجی هم صورت گیرد، در آینده باعث فرو ریزی زندگی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: علاقه‌های که در دوران دوستی دو جنس مخالف صورت می‌گیرد کورکورانه و علاقه‌های مصنوعی و دروغین است.

حجت‌الاسلام مرادی در پایان خاطر نشان کرد: دختران باید در مجامع عمومی با رعایت حجاب و متانت حضور یابند و با حضور در مساجد و با حضور در  مکانهای مناسب موقعیت برتر ازدواج پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری