Skip to Content

گزارش/ نماینده ولی فقیه دراستان یزد

زن در غرب یک ابزار دم دستی / دختران بی هویت گرفتار پوچی و اعتیاد می شوند


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهریزد گفت : باید بدانیم فرهنگی که زن را تبدیل به ابزاری دم دستی و بی ارزش کرده است و دستوری برای کمال انسان ندارد ارزش الگو گرفتن ندارد.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های دوم نمازجمعه این هفته یزد با برشمردن روایاتی از منابع اهل سنت پیرامون ثمرات حب آل محمد از جمله محسوب شدن مرگ این افراد در این حالت به صورت شهادت، تکمیل ایمان هنگام مرگ و پذیرش توبه اظهار داشت :  این روایات مژده ای به متوسلان و پیروان اهل بیت علیهم السلام است تا این مسیر را با جدیت و افتخار ادامه دهند.
ناصری افزود : فرهنگ ما آمیخته با خوبی ها و ارزشهای انسانی منطبق برفطرت الهی است  و در این فرهنگ همه افراد دارای ارزش و حقوق مشخص می باشند.
وی  با اشاره به تأکید امام و رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مراقبت نسبت  به عدم ورود فرهنگ وارداتی خاطرنشان کرد: در فرهنگ غربی چه برنامه ای برای زن دارند و کی ارزش و احترام برای او قائل شده است ؟! مگرعده اندکی که به این مطلب توجه دارند اصولا فرهنگ غرب زن را برای تبلیغات کالا و پول به جیب زدن خرج می کند .

*برخی به غلط غربزدگی را هنر می دانند
امام جمعه شهر یزد با اظهارتأسف نسبت به غربزده شدن عده ای در کشورعنوان کرد : برخی به غلط  فکر می کنند غربزده شدن هنر است ولی باید بدانیم فرهنگی که زن را تبدیل به ابزاری دم دستی و بی ارزش کرده است و دستوری برای کمال انسان ندارد ارزش الگو گرفتن ندارد.


*فرهنگ غرب فرد محور و نابود کننده خانواده
ناصری با زیر سؤال بردن تربیت و فرهنگ فرد محورغرب تصریح کرد : آیا این تربیت و فرهنگ است که دانش آموز در مدرسه اسلحه حمل کند و با یک ناراحتی و لجاجت معلم وهم کلاسی اش را با گلوله بکشد ؟! بلکه فرهنگ عمومی غرب غلط، فاسد کننده و ویران کننده خانواده و دورازانسانیت محوری است .
وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را متصدی فرهنگ جامعه دانست و گفت : باید در دانشگاه و مراکزآموزشی روی فرهنگ کار کرد که مقام معظم رهبری در لحن توبیخ آمیزی خطاب به مسؤولین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند که دارد دیر می شود و چرا بسیاری از چیزهایی که مطرح کردیم انجام نشده است.


* دختران بی هویت گرفتار پوچی و دام اعتیاد
ناصری با تأکید بر این نکته که باید روی اعتقاد و هویت جوانان کارکرد تا خود را بشناسند هشدار داد : اگر دختر ما بی هویت بار بیاید، هرروز به دنبال غریبه ای  و پیروی از مد خاصی است و این پوچی و بی عاری او را گرفتار مواد مخدر نیز خواهد کرد .

نماینده ولی فقیه دراستان  و امام جمعه شهریزد روز دانشجو را فرصتی برای تفکر اساتید و مسؤولان دانشگاه خواند  و اذعان کرد : باید فکر کنیم که بچه ها را به کجا می بریم  و در کدام ایستگاه پیاده می کنیم! ایستگاه شخصیت، عقل  و تقویت تفکر و داشتن سلوک درست درزندگی که آنها را ازوابستگی به بیگانه دور کند.

آیت الله ناصری ضمن هشدار مجدد به مسؤولان نسبت به معضل ازهم پاشیدن خانواده، آنان را به چاره اندیشی در مورد فرهنگ جامعه و سالم سازی آن فرا خواند. 

وی در پایان خطبه دوم ضمن خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اینکه همه چیز اقتصاد نیست؛ فرهنگ غلط  را موجب پا نگرفتن اقتصاد به خاطر خلاف ها ی زیاد  و تدین را موجب عدم تخلف دانست  و مسؤولان را به پایداری و شجاعت بیشتر در برابر فشارها و تبلیغات منفی دشمن فرا خواند.

****
آیت الله ناصری درخطبه های اول نمازجمعه این هفته شهر یزد ضمن سفارش نمازگزاران  به  رعایت  تقوای الهی گفت : همه ما در محضرخداییم  و باید از اعمال خود مراقبت کنیم  زیرا همه باید پاسخگوی اعمالمان درروز قیامت باشیم.
وی هدفداری  و برنامه ریزی در زندگی را مطابق فطرت الهی انسان دانست و با تأکید بر این نکته که انسان باید در زندگی اش برنامه و سلوک داشته باشد افزود : طبق آیه «ومن اعرض عن ذکری فان له معیشة ضنکا » باید خدا در رفتار و گفتارمان مورد نظر باشد و او را به عنوان خالق و مالک انسان که همه  هستی اش به دست اوست بشناسیم.
وی فراموشی یاد خدا را در زندگی از جمله  تربیت، کارهای اجرایی  و کسب و کار و..باعث جایگزین شدن شیطان در زندگی و مدیریت انسان توسط او دانست و خاطرنشان کرد : در نتیجه این جایگزینی از الطاف خدا محروم شده  و گرفتار وسوسه و فریب شیطان می شویم. 
   




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری