Skip to Content

هم‌زمان با میلاد حضرت علی‌(ع)؛

سادات استان یزد تجلیل شدند


هم‌زمان با میلاد با سعادت امیرالمومنین، حضرت علی‌(ع)، سادات استان یزد در همایشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش یزدبانو به نقل از فارس، مدیرکل ثبت احوال استان یزد در مراسم تکریم و بزرگداشت سادات استان یزد با اشاره به جمعیت بالای سادات در این استان، اظهار داشت: یزد پس از استان مازندران، بیشترین آمار سادات کشور را در خود جای داده است.

سید محمد طباطبایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان مازندران بیشترین جمعیت سادات کشور را به خود اختصاص داده و یزد در جایگاه بعدی قرار دارد و تنها 35 درصد جمعیت سادات در سطح کشور در گروه سنی جوان قرار دارند.

وی در مورد رشد جمعیت سادات در سطح کشور نیز بیان کرد: در حال حاضر میزان رشد جمعیت سادات در کشور 5.2 درصد بوده، در حالی که رشد جمعیت کل کشور، 4.1 درصد اعلام شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد، میزان رشد جمعیت سادات استان یزد را کمتر از میانگین کشوری دانست و افزود: میزان رشد جمعیت سادات در استان یزد 3.3 درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت سادات نیز در کشور کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر در سطح کشور 35 درصد و در استان یزد 33 درصد جمعیت سادات را جمعیت جوان در رده سنی 20 تا 40 سال تشکیل می‌دهند.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری نوزادان به نام نامی حضرت علی‌(ع) و القاب ایشان عنوان کرد: در حال حاضر 6 میلیون و 320 هزار نفر از جمعیت کشور با نام و القاب حضرت علی (ع) نامگذاری شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر از ایرانی‌ها نیز نام مبارک علی را برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد نیز طی سال گذشته 35 درصد از نوزادان با نام و القاب امیرالمومنین، حضرت علی‌(ع) نامگذاری شده‌اند.

طباطبائی همچنین از انتخاب نام 33 درصد نوزادان دختر استان دارالعباده با نام و القاب حضرت فاطمه زهرا‌(س) در سال گذشته خبر داد و افزود: در سراسر کشور 13 میلیون و 153 هزار نفر با نام و القاب حضرت زهرا (س) نامگذاری شده‌اند.

 

همایش تکریم و تجلیل سادات یزد به همت موسسه فرهنگی ذریةالرسول یزد و با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و اداره‌کل ثبت احوال استان یزد با حضور سادات استان برگزار شد.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری