Skip to Content

مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با یزدبانو؛

سازش 45 درصدي پرونده های طلاق با تلاش بهزیستی/6ساعت آموزش ازدواج برای گرفتن وام


مديركل سازمان بهزيستي استان يزد اظهار داشت: با راه اندازی مرکز تحکیم بنیان خانواده در بهزیستی استان با تلاش كارشناسان این مرکز حدود 45 درصد از پرونده های درخواست طلاق به سازش منجر شده است. تحكيم بنيان خانواده در يزد خبر داد.

دكتر محمد حسين رحيمي نسب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یزدبانو بيان كرد: در چندسال گذشته بحث طلاق يكي از بحث هاي مهم استان و كشور است و متأسفانه استان يزد با سرعت رشد طلاق مواجه بود يعني رتبه طلاق استان يزد 25 تا 27 بود در حالی كه سرعت رشد طلاق رو بهافزايش بود نه جايگاه آن. وي ادامه داد: پديده طلاق به دغدغه اي بزرگ براي استان تبديل شد كه بهزيستي با اجراي دو برنامه تلاش كرد آمار طلاق در استان پايين بيايد و اين برنامه ها قبلا هم در استان اجرا مي شد و ليكن سعي شد بيش از پيش و پررنگ تر از گذشته اجرا شود. وي يكي از اين برنامه هاي سازمان بهزيستي استان در كاهش رشد طلاق را برگزاري آموزش زوج هاي جوان و آموزشهاي پيش از ازدواج عنوان كرد و افزود: در اين راستا آموزشهاي پيش از ازدواج با هدف همسرگزيني صحيح در مدارس، دانشگاهها، پادگانها و محلات و ... اجرا كرديم و حجم آموزش را افزايش داديم. وي افزود: در مورد آموزش زوج هاي جوان طي برنامه ريزي كه با معاونت سياسي استانداري انجام و در كارگروه اجتماعي استانداري مصوب شد؛ تمام بانكهاي استان موظف شدند در قبال دادن وام ازدواج به زوج هاي جوان يكي از مدارك وام را ارائه مدرك گذراندن آموزشهاي زوج هاي جوان قرار دهند. وي با اشاره به اينكه خوشبختانه اين برنامه، كمك بزرگي به پديده طلاق در استان كرد ادامه داد: تقريبا بيشترين آمار طلاق و اختلافات خانوادگي در سه يا چهار سال ابتداي زندگي مشترك روي مي دهد و محتواي آموزشي اين دوره ها در كاهش طلاق و اختلافات خانوادگي مؤثر بود. وي ادامه داد: در اين راستا 94 درصد از كساني را كه ازدواج كردندتحت پوشش اين آموزشها قرار داديم و زوجين متقاضي وام ازدواج، دوره هاي آموزشي 6 ساعته را مي گذراندند.

راه اندازی مركز تحكيم بنيان خانواه برای یبررسی پرونده های طلاق ارجاعی از دادگاه خانواده

رحيمي نسب افزود: دومين برنامه اين است كه تمام كساني كه درخواست طلاق و اختلافات خانوادگي دارند و به دادگاه مراجعه داشته ند طي نشستي كه با دادگستري داشتيم قرار بر اين شد كه مركز تحكيم بنيان خانواه را راه اندازي كنيم و تمام كساني كه درخواست طلاق دارند يا به علت اختلافات خانوادگي مراجعه كردند از دادگاه به مركز منتقل شوند. وي با اشاره به راه اندازي  مركز تحكيم بنيان خانواده در مركز استان و 10 شهرستان تصريح كرد: این مرکز طی تفاهم نامه ای با دادگستری از مرداد ماه سال91 کار خود را آغاز کرده است و تا کنون موفق به ایجاد سازش در 520 پرونده ی اختلاف خانوادگی شده است، یعنی 45درصد از پرونده های ارجاعی به این مرکز، که این موفقیت بیش از 1500 کودک را از قرار گرفتن در معرض آسیب های ناشی از طلاق و متلاشی شدن خانواده رهانیده است.      



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری