Skip to Content

نقش بانوان در جهاد اقتصادی؛

سواد اقتصادی؛ ضرورت زندگی امروز مادران/ زنان برای لبیک به فرمان رهبری چکار کنند؟


مدیریت و نقش‌آفرینی زنان در خانواده روز به روز پیچیده‌تر می شود و لازم است مادران امروز به سوادهای مختلف مجهز باشند تا بتوانند تربیت صحیح فرزند را به انجام برسانند.

یزدبانو؛ تربیت واژه‌ای است برای آماده‌سازی نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... به کار می‌بریم.

یکی از تاثیرهایی که بانوان به عنوان کلیدی‌ترین عامل تربیت فرزند در ایران اسلامی می توانند در زمینه تحقق و عملی شدن اقتصاد مقاومتی داشته باشند، پرورش اقتصادی فرزندان است. قطعا اگر فرد از کودکی در این زمینه آموزش و تربیت لازم را ببیند، دیگر لازم نیست با صرف هزینه‌های گزاف که تاثیر مثبت آن هم مشخص نیست؛ وی را به اقتصاد مقاومتی دعوت کنیم.

در کشور های غربی قبل از آنکه انقلاب صنعتی رخ دهد در واقع انقلاب علوم انسانی را رقم زده بودند و در این انقلاب افراد را برای انقلاب صنعتی پرورش داده بودند. آنها برای کودکان خود پرستاری را بر می گزیدند که بتواند درس اقتصاد را به فرزندشان بیاموزد.

خانواده به عنوان مهمترین بنیان هر جامعه موظف است قبل از آموز به کودکان توسط رسانه ها و مدرسه و .. خود وارد عمل شده و چهار چوب مطابق با قانون خانواده را برای فرزندان مشخص کند. به عنوان مثال خانواده‌هایی که برای آنها داشتن حجاب مهم است و حجاب را به عنوان فرهنگ خانواده خود تلقی می کنند، باید پیش از آنکه کودک در معرض آموزش‌های ضد و نقیض قرار بگیرد، او را در مسیر و چارچوب مشخص قرار دهند تا تزلزل شخصیتی در وی به وجود نیاید.

اما برای موفقیت در تربیت فرزند مادر باید به چه چیزهایی مجهز باشد؟ آیا کسی که در جایگاه معلم و آموزش دهنده قرار می‌گیرد، خود نباید به این موضوع اشراف کامل داشته باشد و سواد آن را آموخته باشد؟

برای عمل به فرمان رهبری و تحقق شعار«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نیز مادران به عنوان مسئول اصلی در تربیت فرزند باید ابتدا خود را به سواد اقتصادی مجهز کرده و در راستای تربیت اقتصادی فرزند به عنوان یکی از ملزومات امروزی برای تربیت نیروی انسانی گام بردارد.

در زمان های قدیم تربیت فرزند خیلی سخت نبود. به عنوان مثال نیازی نبود که مادران به سلاح سواد رسانه ای برای این مهم مجهز باشند.اما امروز مادر خانواده  برای تربیت صحیح فرزند خود، لازم است با گریز به علوم مختلف سواد خود را بالا برده و نقش واقعی خود را ایفا کند.

مادر باید با فراگیری سواد اقتصادی در خانه و خانواده نقش‌آفرینی کرده و پیام اقتصادی رهبر انقلاب را به فرزندان گوشزد کند. لازم است الگوی صحیح مصرف، همت و تلاش مضاعف، به کار گیری راه‌های عملی برای اقتصاد مقاومتی را آموزش دهد. با این حساب باید مادر بکوشد با مطالعه و فراگیری علم در زمینه اقتصاد از طرق مختلف خود برای جنگ اقتصادی در این برهه از زمان آماده کند.

خواه ناخواه تربیت فرزندی آماده برای جهاد اقتصادی، فرهنگی و ... و در نهایت نقش بر آب کردن توطئه های دشمن مسئولیتی است که بر دوش مادران امروزی است؛ پس اگر زنان میخواهند از امتحانی که بر سر راهشان است، سربلند بیرون آیند و به فرمان رهبر انقلاب لبیک بگویند، لازم است در تربیت صحیح نیروهای جهادی بکوشند.

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری