Skip to Content

اولين قطار گردشگران خارجی در سال 1394؛

سومين قطار گردشگران خارجی جمعه وارد يزد مي‎‎شود


اولين قطار گردشگران خارجی در سال 1394 جمعه همين هفته وارد استان يزد خواهد شد.

به گزارش یزدبانو به نقل از  یزد رسا، "سيدمصطفي فاطمي" سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اعلام این خبر افزود: این اولین قطار گردشگری اروپاست که در سال جدید وارد ایران می‏‏شود و ساعت 9:15 روز جمعه 21 فروردین‏‏ماه به همراه 42 نفر گردشگر از کشورهای آمریکا، چین، آلمان و روسیه، ميهمان يزدي‏‎‏ها خواهد شد.

 

وي خاطرنشان كرد: قطار لوکس عقاب طلایی در سال میلادی گذشته نيز با حدود 140 گردشگر، دو سفر به ایران داشته و این سومین بار است که به یزد سفر می‏‏کند.

 

فاطمي اظهار كرد: براساس جدول حرکت قطارهای عقاب طلایی، قطار مذكور حركت خود را در سال 2015 از مجارستان به سمت ایران در تاريخ يازدهم فروردين ماه آغاز کرده و در مسیری که به نام "جواهرات پارسی" نام گرفته است، حرکت می‏‏کند.

 

به گفته اين مسئول، برنامه سفر با این قطار كه مبداء حركت آن بوداپست در كشور محجارستان است، 15 روزه تنظیم شده که یک هفته از آن به ایران اختصاص دارد و قطار در ادامه از کشورهایی همچون رمانی، بلغارستان و ترکیه می‌گذرد.

 

وي يادآور شد: 12 هزار نفر از گردشگران خارجی که 45 درصد آن‌ها ملیت آمریکایی دارند، برای سفر با عقاب طلایی به ایران اعلام درخواست کرده‌اند.

 

فاطمي عنوان كرد: عقاب طلایی یک قطار لوکس و گران است که بیشترین مسافران این قطار سن بالایی دارند و جزو افراد بازنشسته هستند که وقت و سرمایه بیشتری برای سفر با این قطار دارند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: چند قطار گردشگری دیگر در ماه‌‌های آینده نیز به ایران وارد می‌‌شوند و از شهر تاریخی یزد بازدید خواهند كرد.

 

گفتنی است؛ اولین قطار گردشگری اروپا امسال با حضور مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شیرینی سنتی یزد مورد استقبال قرار می‎‎گیرد.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری