Skip to Content

همسر شهید چراغچی:

شهید چراغچی با اخلاص و تنها برای خدا کار می‎کرد/ تواضع شهدای مدافع حرم باعث شده کمتر دیده شوند


همسر ولی الله شهید چراغچی گفت: اخلاص در ایشان چون نگین اگشتری می‎درخشید و سایر خوبی‎ها زیر مجموعه آن قرار می‎گرفت به‎واقع تمام ویژگی‎ها و خصوصیات اخلاقی ولی الله چراغچی را می‎توان در اخلاص و برای خدا کار کردنش خلاصه کرد.

به گزارش یزدبانو  به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تهمینه عرفانیان همسر شهید ولی‌الله چراغچی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، در خصوص نحوه آشنایی‌اش با شهید، گفت: آشنایی و به‌تبع ازدواج من و شهید چراغچی به روالی سنتی و از طریق خواستگاری خانواده ایشان انجام شد.
همسر این شهید دفاع مقدس بابیان اینکه زمان ازدواج با شهید تنها 15 سال داشته است، افزود: آن زمان شهید 23 ساله و  پاسدار بودند.
وی با اشاره به این مطلب که مادر شهید، روز خواستگاری از برخورد برخی خانواده‌ها به مادرم گلایه کرد، اظهار داشت: وقتی مادر گرامی شهید ولی‌الله برای خواستگاری جایی می‌رفتند و مسئله شهادت، جانبازی و اسارت ایشان را به جهت حضورشان در جنگ مطرح می‌کردند، خانواده‌ها به خواستگاری جواب رد می‌دادند.
عرفانیان در ادامه بیان داشت: ایشان از اینکه کمتر کسی حاضر می‌شود دخترش را به یک رزمنده دفاع مقدس بدهد بسیار ناامید بودند.
همسر شهید چراغچی بابیان اینکه مادر شهید مانع صحبت خصوصی من و شهید شدند، تصریح کرد: برای اینکه شهید مسائلی را در خصوص شهادت، جانبازی و اسارت مطرح نکنند که نظر من در خصوص ازدواج با ایشان تغییر کند از ما خواستند در جمع صحبت کنیم.
وی بابیان اینکه شهید چراغچی در جلسه خواستگاری خودشان را به‌عنوان بسیجی و سرباز معرفی کردند، افزود: گفتند; من به‌عنوان یک سرباز هر جای مرز کشورم و هر جای دنیا که رهبرم امر کنند حتی به‌عنوان یک دربان اطاعت می‌کنم.
همسر شهید چراغچی بابیان اینکه شهید به خاطر قطع وابستگی‌شان به دنیا حتی حاضر نشدند من را همراه خود به مناطق جنگی ببرند، افزود: باوجودی اینکه شهید قید کرده بودند که بعد از ازدواج همراه  ایشان به مناطق جنگی برم اما به دلیل اینکه تنها مشغله فکری‌شان جنگ و مسائل جنگ باشد، از من خواستند تا همراه ایشان به مناطق درگیر جنگ نروم.
عرفانیان همسر شهید چراغچی، اخلاص شهید را به‌عنوان بارزترین ویژگی اخلاقی ایشان برشمرد و اظهار داشت: اخلاص در ایشان چون نگین انگشتری می‌درخشید و سایر خوبی‌ها زیرمجموعه آن قرار می‌گرفت به‌واقع تمام ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی ولی‌الله چراغچی را می‌توان در اخلاص و برای خدا کار کردنش خلاصه کرد.
وی با تکیه‌بر این مطلب که شهید چراغچی جمع همه خوبی‌ها بود، تصریح کرد: ولایت مداری، زهد و پرهیزگاری، انصاف، عدالت و عشق و محبت و ...تنها جزء کوچکی از صفات اخلاقی برجسته ایشان بود و اگر بخواهم همه خوبی‌های او را بگویم باید ساعت‌ها من بگویم و شما بنویسید.
همسر شهید دفاع مقدس زندگی کوتاهش با سردار چراغچی را فرصتی مغتنم برای یادگرفتن درس زندگی دانست و بیان داشت: وقتی برای مرخصی به مشهد می‌آمد تمام سعی‌اش این بود که همه مدت مرخصی را با خانواده بگذراند و اگر هم قرار بود به جلسات فرماندهی سپاه برود می‌گفت; باید از اولیا مخدره (یعنی بنده) اجازه بگیرم.
عرفانیان بابیان اینکه زمان‌های خواب و استراحت شهید چراغچی در جنگ، در ماشین و هنگام جابجایی‌ها بوده است، افزود: بااین‌وجود وقتی به مرخصی می‌آمد با اصرار شب‌ها نگهداری بچه را به عهده می‌گرفت و می‌گفت' شما در تمام مدتی که من نبوده‌ام، زحمت زیادی کشیدید پس اجازه بده من هم قدری کمک کنم.
وی از صبوری و مهربانی شهید گفت و افزود: پیرو واقعی مولایش حضرت علی (ع) بود، کمک کردن در امور خانه، پافشاری‌اش برای خواند نماز اول وقت، خواندن همیشگی نماز شب و ولایتمداری مؤید این حرف است.
همسر شهید چراغچی در پاسخ به این سؤال که آیا تفاوتی بین شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم وجود دارد، گفت: هرگز. شهید شهید است و پاداشش را از خداوند می‌گیرد فرقی نمی‌کند برای دفاع از مردم سرزمینش جانش را تقدیم کرده باشد یا برای دفاع از مظلومی که حتی آن سر دنیا صدای مظلومیتش را شنیده، به درجه شهادت نائل شود.
عرفانیان در ادامه بیان داشت: روایت داریم که اگر مسلمانی در هرکجای کره خاکی فریاد زد و یاری خواست و مسلمانی صدا او را شنید و به کمک او نرفت مسلمان نیست.
وی با اشاره به سخن امام حسین (ع) که «اگر مسلمان نیستید، لااقل آزاده باشید» تصریح کرد: هر جای دنیا که به مسلمانی یا حتی غیرمسلمانی که مظلوم است ظلم می‌شود باید کمک کرد چراکه اگر از دست کسی کاری برآید و کاری انجام ندهد مسلمان نیست.
همسر شهید دفاع مقدس شهدای مدافع حرم را مظلوم ندانست و گفت: شهدای مدافع حرم کمیاب‌اند و این کمیابی باعث شده کمتر دیده شوند، اگر معنای شهادت درراه خدا را بدانیم قطعاً به این نتیجه خواهیم رسید.
عرفانیان بابیان اینکه امام حسین(ع) مظلوم نبودند، ابراز داشت: وقتی می‌گوییم یا حسین مظلوم (ع) مراد این است که به ایشان ظلم شده است. شهدای حرم نیز چون سرورشان حضرت امام حسین(ع) شجاع‌ترین افراد درروی کره زمین بلکه شجاع‌ترین فرد در خلقت هستند. کسی که همه‌چیزش را گذاشت و رفت در پشت مرزهای سرزمینش برای آرامش امروز ما و دفاع از مظلومان علم جانش را گذاشت.
وی بیان این نکته که کسانی هجمه آورندگان به شهدای حرم خودشان مظلوم‌اند، بیان داشت: به‌واقع کسی مظلوم است که به خودش به نفسش و به اعتقادتر بی‌اعتنا باشد البته این افراد با هجمه علیه دیگران درصدد قانع کردن خود برای انجام ندادن دستورات الهی هستند.
انتهای پیام/ص
 

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری