Skip to Content


صدور کارت موقت کار برای اتباع دارای کارت‌آمایش مرحله 9


مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور در خصوص تمدید کارت آمایش مرحله 9 و اعتبار این کارتها از پایان خردادماه تا پایان شهریور ماه سالجاری تمدید گردیده است.

به گزارش یزدبانو به نقل از سرویس«شهری» ایسنا، اقبالی اظهار کرد: بر این اساس آن دسته از اتباع افغانستان که دارای کارت آمایش مرحله 9 می‌باشند می‌توانند به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال 2 استان تهران و خراسان رضوی از روز شنبه 14 تیرماه بمدت یک ماه مراجعه نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اتباع استانهای سمنان، قزوین،‌ قم، ‌البرز، ‌مرکزی، ‌خراسان جنوبی، بوشهر، فارس، اصفهان،‌کرمان، یزد و گلستان موظفند برای دریافت کارت موقت کار، صرفا به دفاتری که سال گذشته پرونده تشکیل داده‌اند مراجعه نمایند.

دبیر اجرایی کمیته کفالت،‌ اقامت و اشتغال در ادامه افزود: بر اساس بند «ج» ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380.11.27 به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیرمجاز خارجی در بازار کار کشور، ‌وزارت کار و امور اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می‌گیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه نماید، در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

وی گفت: در صورت خودداری کارفرمایان از پرداخت جریمه مقرر در این بند،‌تعقیب کیفری بر اساس ماده (181) قانون کار مصوب 1369.08.29 مجمع تشخیص مصلحت نظام به عمل خواهد آمد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری