Skip to Content

ردپای فرهنگ غرب بر پوشش زنان ایرانی؛

طناب مدگرایی بر گردن دختران بی‌حجاب


کارشناس حوزه زن و خانواده با بیان اینکه استعمار‌گران برای اسارت و به دام انداختن جوانان از ابزار مدگرایی استفاده کرده‌اند، گفت: هدف آنها، اسارت فرهنگی وکشانیدن دختران و پسران به سوی ابتذال وپستی‌ها وتبدیل شخصیت آدمی به عروسکی بی‌هویت و بی‌درد است.

به گزارش یزدبانو؛ به نقل از شاخه طوبی، زن مظهر جمال خلقت است واسلام می‌خواهد این "گوهر گرانبها" در"گنجینه حجاب"، مستورباشد تا ازآفات هوس‌ها مصون بماند.

حجاب، نوعی ارزش واحترام برای زنان به دنبال می‌آورد تا نامحرمان هوسران، آنها را به دیده حیوانی ننگرند.

درهمین خصوص خبرنگار شاخه طوبی با سید فاطمه شنایی یکی از کارشناسان حوزه زن وخانواده به گفتگوپرداخت.

آیا حجاب مختص اسلام است؟

حجاب یک عمل فطری است  و به وجود زن بستگی دارد ومحدود به زمان نیست.

زمانی که ویل دورانت به ایران سفر می کندو می گوید: حجاب مختص ایرانی ها است و عرب ها حجاب را از این کشور یاد گرفتند از آنجایی که  هنوز اسلام به وجود نیامده بودوملکه های ایرانی از پارچه های سفیدی برای پوشاندن خود استفاده می کردنند. پس حجاب به فطرت ایرانی ها برمی گردد .

به نظر شما حجاب بیان کننده چه موضوعی است؟

حجاب بیان کننده عفت زن است. اگر فردی حجاب داشته باشد ولی به همراه آن  عفت نداشته باشدارزشی ندارد

زنان با حجابی که در صحبت کردن با نامحرم و برخورد با آنها ملاحظه نمی کنند وحرکاتی را ازخود نشان می دهد که در شان وشخصیتشان نیست، این نشانه بی عفتی آنها است. 

درواقع بحث حجاب وعفت از هم جداست وهیچ کدام به تنهایی فایده ای ندارد وباید  در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا یک زن بتواند آن طور که شایسته است در جامعه ظاهر شود ونقش آفرینی کند.

داشتن حجاب چه اثرات مثبتی بر روی بانوان دارد؟

حجاب باعث بالارفتن ارزش درونی  زن می شود یعنی زن باحجاب وباعفت که در جامعه ظاهر می شود  باحجاب خود یک برچسبی برروی خود میزند که به مرد نامحرم می گوید من یک کالای جنسی نیستم وارزش من بالاتر از این است.

زنان با بی حجابی خود باعث می شوند که مردها به این زن به دید یک کالای جنسی نگاه کنند نه زن عاقل ومتفکرکه کارهای فکری وهنری زیادی ازخود انجام می دهد شاید با رفتار خود اجازه تعرض ندهد اما به هرحال یک کالای جنسی است.

حجاب باعث بالارفتن ارزش وآرامش درونی زن می شود همانطور که خداوند در قرآن می فرماید: رعایت حجاب علاوه براثرات روحی و روانی اثرات دنیوی واخروی دارد

به نظر شما مدگرایی چه تاثیری در بی حجابی دارد ؟

مد گرایی برای برخی از جوانان یک نوع بیماری روانی می باشد که استعمار گران برای اسارت و به دام انداختن کشورهای اسلامی پهن کرده اند تا بدان وسیله، آن ها را به سوی مصرف گرایی، تجمل پرستی، و... سوق دهند، هدف آنها، اسارت فرهنگی وکشانیدن دختران و پسران به سوی ابتذال وپستی ها وتبدیل شخصیت آدمی به عروسکی بی هویت و بی درد است.

لذا جوان مسلمان ومتین، هرگز پی مدگرایی وتقلید کورکورانه از غرب نیست و با رفتار وکردار شایسته خود و با پیروی از فرهنگ غنی اسلامی، سعی می کند برای دیگران الگویی مناسب و خوب باشد و مایه سعادت، سلامت وخوشبختی خود وجامعه می شود.

به نظر شما تاثیرات بی حجابی در خانواده چیست؟

بی حجابی زن باعث فروپاشی خانواده می شود وروابط بین زن وشوهر را از بین می برداز آن جایی که مرد ها از قدرت تصور واحساس گری بالایی برخوردار هستند زن های بی حجاب جامعه را با زن خود مقایسه می کنند که باعث کم شدن محبت بین زن وشوهر می شود.

اگرهرزن مختص مرد خود وهر مرد مختص زن خود باشد ومرد فقط زیبایی همسر خود را ببیند، آسیب روحی وروانی برمرد بوجود نخواهد آمد.

بی حجابی بانوان چه تاثیراتی مخربی برروی جامعه دارد؟

خانم‌های بی حجاب می گویند: حجاب را نمی پسندیم وآرامش روحی وروانی را نمی خواهیم ومقید هم به احکام الهی نیستیم که ما درجواب به این خانم ها می گوییم :شما با بی حجابیتان می توانید به خود لطمه وارد کنید اما حق آسیب رساندن به جامعه و خانواده های دیگر را ندارید

در جامعه پسرهای مجردی هستند که قصد ازدواج دارند اما بنا به دلایلی توان وشرایط  ازدواج را ندارند وحتی مرد های متاهلی هستند که در زندگی خود نیاز های جنسی شان بر طرف نمی شوند. اما افراد بی حجاب در جامعه باعث فشار روحی وروانی و روابط نامشروع می شوند.

به زنان جامعه توصیه می شود که با رعایت حجاب وعفت خود مانع از بوجود آمدن روابط نامشروع در جامعه شوند

به نظر شما بهترین حجاب چه نوع حجابی است؟

حجاب و پوشش اسلامی بیانگر وقار وافتخار یک زن است و دختران وزنان باید توجه داشته باشند که بهترین وکامل ترین نوع حجاب وپوشش اسلامی چادر است که سراسر حجم بدن را می پوشاند وجلب توجه نامحرمان رابه کمترین حد خود می رساند.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری