Skip to Content

گزارش یزد بانو در یوم الله 13 آبان(2)

طنین شعار مرگ بر آمریکا در میدان تاریخی دارالعباده یزد، دروغ پردازی های آمریکا را افشا کرد


مردم عاشورایی دارالعباده و دارالعلم یزد بار دیگر با قدوم خود در تجمع با شکوه یوم الله 13 آبان و سردادن شعار تاریخی مرگ برامریکا سیاست های خصمانه و دروغ استکبار جهانی به ویژه دشمن شماره یک ایران را افشا و زیر پا له کردند.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، مردم دارالعباده یزد از یکی دو ساعت قبل از ساعت رسمی آغاز تجمع در میدان امیرچقماق یزد (10 صبح)که در بیانیه های استاندار، مسؤولین استان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اعلام شده بود؛ از منازل و مدارس خود و از چهار خیابان و میدان منتهی به چهارراه شهدا خود را رأس ساعت مقرر حاضر کردند.

مسؤول استانی اعم ازآیت الله ناصری امام جمعه یزد، میرمحمدی استاندار جدید، فخرالدینی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد، خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری ها، عکاسان و برخی مدیران کل ادارات و...حضور داشتند.

پلاکاردهای رنگارنگ که به صورت خودجوش با مضامین "مرگ بر امریکا "،" مرگ بر اسرائیل "، " عزت و اقتدار میراث برحق ماست" و "مرگ بر استکبار جهانی "با ماژیک و یا با خودکار پررنگ شده بود هر بیننده ای را به هیجان می آورد و حامل پیام مرگ بر آمریکا بود و اعلام انزجار نسل چهارم انقلاب را از سیاسیت های استکبار جهانی به ویژه امریکای جنایتکار نشان می داد.

پلاکاردهای دیگری هم که به صورت چاپی دردست مردم بود یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب یعنی " هدف تحریم ها خسته کردن ملت ایران است و جدا کردن ملت ایران از نظام اسلامی " و " 13 آبان سیلی جوانان ایران به آمریکا " را شامل می شد.

پارچه نوشته های بزرگی در مسیر راهپیمایی در میادین مختلف شهر از جمله میدان شهید بهشتی، میدان امیرچقماق یزد به چشم می خورد که روی انها نوشته بود:" مقام معظم رهبری:ما دولت امریکا را غیر قابل اعتماد، خود برتر بین و غیر منطقی و عهد شکن می دانیم."، " رهبر انقلاب:دشمنی ملت ایران نسسبت به امریکا تمام نشدنی است"، " امام خمینی: آمریکا هیچ غاطی نمی تواند بکند" و" حرف آخر ما مرگ بر امریکا"

سر دادن های" رهبر اگر فرمان دهد غسل شهادت می کنیم"، " این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، " مرگ بر آمریکا"  "مرگ بر اسرائیل"، " مرگ بر ضد ولایت فقیه" حمایت همه جانبه مردم دیار دارلعباده را علیه استکبار جهانی به ویژه سیاست های دروغین امریکا نشان می داد.

اجرای سرود"مرگ بر آمریکا" و" ایران وطن من" توسط گروههای دانش آموزی شور و هیجان خاصی را به مراسم بخشیده بود.

زنان بسیاری با کودکان خود در این مراسم شرکت کرده بودند و دختران دانش آموز به صورت منسجم خود را از مسیر چهارراه شهدا  و خیابان قیام خود را به میدان امیرچقماق یزد رسانده بودند و پسران دانش آموز از مسیر میدان شهید بهشتی و خیابان امام خمینی(ره) وارد میدان امیرچقماق یزد محل برگزاری تجمع بزرگ یوم الله ۱۳ آبان شدند.

بادکنک هایی با مضامین" هیهات من الذله" و " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" و پرچم های جمهوری اسلامی در دست کودکان خردسال، حضور نسل استکبار ستیز آینده را نوید می داد.

چند آدمک دست ساز دانش آموزان در مسیر راهپیمایی به چشم می خورد که در چند سال گذشته یکی از مسابقات ثابت کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان به شمار می رود.

در پایان مراسم 35 بار پرچم آمریکا به نشانه 35 سال مقاومت ملت ایران در برابر شیطان بزرگ و استکبار جهانی به آتش کشیده شد.

نخل سیاه پوش میدان امیر چقماق یزد در آستانه ی ماه محرم  پیوند نهضت امام خمینی(ره) و عاشورا را تداعی می کرد.

سخنران این راسم نیز حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی بود که

گزارش: زهراصبوحی




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری