Skip to Content

گزارش یزدبانو از افزایش بلیط خطوط واحد در گفتگو با خانم وزیری

عضو شورای شهر یزد: مصوبه شورا برای افزایش بلیط اتوبوس های درونشهری 200 تومان بود/ اشتباه از سوی اتوبوسرانی


پنجشنبه مورخ 6 تیرماه مردم یزد بدون اطلاع قبلی شاهد کاهش 250 تومانی از کارت های الکترونیکی خود بودند و شورای اسلامی شهر در نشست روز گذشته خود این نرخ را تنها 50 تومان کاهش داد.

به گزارش خبرنگار بخش شهری یزد بانو، پنجشنبه مورخ 6 تیرماه حدود ظهر مردم در هنگام سوار شدن به اتوبوس های درونشهری شاهد کاهش 250 تومانی از کارت های الکترونیکی خود بودند که توسط دستگاههای کارتخوان نصب شده در ورودی اتوبوس های درونشهری برای هر بار سوار شدن انجام می شد که رانندگان اتوبوس با سرو صدا و سؤال و جواب مردم روبرو بودند و تنها جوابی که مردم نجیب شهر یزد می شنیدند این بود که دستگاه به طور خودکار از امروز برای هر بار سوار شدند 250 تومان کاهش می دهد. در حالی که عده ای سواربر ماشین های خارجی و یا حتی بالای 50 میلیونی می شوندو از این افزایش قیمت "ککشان هم نمی گزد"؛ در حالی که عده ای تخته گاز از کنار منتظران رسیدن خطوط واحد در ایستگاه به سرعت می گذرند وشاید نیم نگاهی هم در این گرمای طاقت فرسای 40 درجه کویربه مردم ایستاده در خیابان نمی اندازند؛ در حالی که کرایه تاکسی مدتی قبل در خردادماه بعد از دو کورس از ۵۰۰ به ظاهرا ۸۵۰ افزایش داشت یعنی حدود ۳۰ درصد که آنهم موجب درگیری های لفظی بعضی مسافرین و رانندگان می شد. در حالی که برخی دانش آموزانی که توانایی داشتن سرویس ایاب و ذهاب خصوصی را ندارند وباید از اول مهر برای هرروز مدرسه لااقل 1000 تومان بپردازند و در حالی که مردم مستضعف چشم امیدشان برای رفت و آمد در شهر به ارزانی خطوط واحد بوده است... در حالی قیمت طلا و دلار در کاهش است و در حالی که هنوز 20 روز از انتخابات شورای شهر نمی گذرد افزایشی تصاعدی جز بی سلیقگی چیز دیگری نمی تواند باشد و کام شیرین مردم مستضعف را که به دنبال اقتصاد مقاومتی هستند اینگونه تلخ می کند. ناگهان سازمان محترم اتوبوسرانی یزد با کدام مجوز قانونی که منتشر نشد و بدون اطلاع قبلی به همشهریان در پنجشنبه گذشته افزایش 150 درصدی را اعمال کرد و مردم که از همه جا بی خبر بودند مسیری را که فقط با دوبارسوارشدن 200 تومان پرداخت می کردند باید 300 تومان دیگر هم اضافه دهند.

در تماس با سیده حمیده وزیری یکی از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر یزد که در انتخابات اخیر شورای شهر نیز با رأی مردم مجددا انتخاب شده است مسأله را پیگیری کردیم که وی اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر یزد عصر یکشنبه9تیر در ششصد و چهل و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد و با حضور مسؤول اتوبوسرانی  مسأله افزایش نرخ بلیط اتوبوس ها را پیگیری کردند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر در مصوبه قبلی خود بنا به درخواست سازمان اتوبوسرانی، نرخ جدید را 200 تومان مصوب کرده بود در حالی که این سازمان اشتباها با یکسان سازی نرخ اتوبوس های دولتی و خصوصی 50 تومان به مصوبه شورا افزوده بود که با پیگیری و مخالفت اعضای شورا 50 تومان از این نرخ کاهش می یابد.

وزیری افزود: از آنجایی که تمام مصوبات شورا باید پس از تأیید نهایی فرمانداری یزد اجرایی شود بنابراین مصوبه کاهش قیمت بعد از تأیید نهایی فرمانداری اجرا خواهد شد.

با پیگیری خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد خلاصه ای از جلسه 641 اعضای شورا در اختیار ما قرار گرفت:

"حجت الاسلام والمسلمين حميد رضا مطهريان رئيس شوراي اسلامي شهر يزد ضمن گراميداشت ايام تيرماه وهمچنين ياد و خاطره شهيد صدوقي و فرزندش، به تماسها و مراجعات بسيارزياد مردمي به شورا جهت افزايش نرخ اتوبوس هاي درون شهري اشاره نمود. وي با اشاره به مصوبه شورا تصريح كرد: براساس مصوبه شورا كليه خطوط با استفاده از اتوبوس هاي سازماني از 100 به 200 تومان ، كليه خطوط با استفاده از اتوبوس هاي بخش خصوصي از 150 به 250 تومان افزايش يابد ولي در حال حاضر كليه خطوط اتوبوسهاي سازماني و خصوصي 250 تومان از مردم دريافت مي شود. مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري يزد توضيحاتي در خصوص موضوع فوق ارائه نمود و با اشاره به ميزان اعتبارات شهرداري و اعتبارات دولتي خاطرنشان ساخت : شهرداري در اين راستاي به سازمان اتوبوسراني تاكنون 115 درصد پرداخت نموده ولي دولت تاكنون يك پنجم اعتبارات خود را به سازمان پرداخت كرده است. پس از بحث و تبادل نظر، مقررگردید نرخ كليه خطوط اتوبوسهاي بخش خصوصي و سازماني از 250 به 200 تومان كاهش یابد".  



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری