Skip to Content

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی یزد:

فقط 5 درصد لوازم آرایشی بازار یزد قاچاق است/ تداخل صنفی مشکل اصلی اتحادیه لوازم آرایشی


رئیس اتحادیه لوازم آرایشی یزد با بیان اینکه 5 درصد لوازم آرایشی موجود در بازار یزد قاچاق است گفت: در یک سال گذشته با توجه به کلاس های آموزشی که از سوی مراکز بهداشتی اغلب مردم از برندهای خوب و شناخته شده استفاده می کنند.

به گزارَ یزدبانو، رئیس اتحادیه لوازم آرایشی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدندا با بیان اینکه 5 درصد لوازم آرایشی موجود در بازار یزد قاچاق است گفت: در یک سال گذشته با توجه به کلاس های آموزشی که از سوی مراکز بهداشتی اغلب مردم از برندهای خوب و شناخته شده استفاده می کنند و لوازم قاچاق در بازار نیز سهم ناچیزی دارد.
«سید محمد علی اصغری» اظهار کرد:  تولید لوازم آرایشی  در کشور به شدت رشد داشته است و در یکسال گذشته محصولات ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی تولید شده است که در نمایشگاه سلامت و زیبایی یزد نیز بیشتر برندهای موجود ایرانی هستند.
وی بابیان اینکه مهممترین معضل این اتحادیه  تداخل صنفی است عنوان کرد : همه فروشگاه های بزرگ، خرازی ها، داروخانه ها و دیگر موارد لوازم آرایشی می فروشند و از همین رو برخورد با تخلفات در خصوص لوازم آرایش به شدت سخت شده است.
اصغری اذعان کرد: در جلسه کارگروه بهداشت از مسئولان خواستیم فروش لوازم آرایشی توسط  داروخانه ها متوقف شود که رئیس همان جلسه مخالفت کرد و بابیان اینکه یک دکتر داروساز می تواند لوازم آرایشی بفروشد مانع فروش این کالاها در داروخانه ها شد.
وی افزود: فروشنده با پروانه خرازی، لوازم آرایشی می فروشد و وقتی مامور ما برای ذکر به مغازه می رود در مواردی دستور مامور ما را پاره کرده اند و گفته اند پروانه ما از صنف خرازی است و به شما ربطی ندارد.
رئیس اتحادیه لوازم آرایشی یزد تصریح کرد: در همه جای کشور صنف خرازی و آرایشگری یکی است اما در یزد این دو صنف از هم جدا هستند.
اصغری گفت: ما برای جلوگیری از این تخلفات دستمان بسته است، اماکن بنا به دلایل خود وقت و نیروی کافی ندارد تا با تخلفات گزارش شده برخورد کند و همین کار ما را سخت کرده و این صنف را با مشکل مواجه کرده است.
با توجه به تب زیاد زنان و دختران جوان در استفاده از لوازم آرایشی و حتی برخی از بانوان که در حد کم و فقط برای زیبایی در برخی مواقع از لوازم آرایشی استفاده می کنند، باید مشکلات این صنف مورد توجه قرار بگیرد تا به سلامت جامعه لطمه وارد نشود.
چناچه اینها اقداماتی برای کاهش خطرات تب آرایش است اما باید همه برای پایین آوردن تب آرایش در جامعه تلاش کنند زیرا این اصل مطلب است.


انتهای پیام/ف ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری