Skip to Content

گزارش/ یک مبلغ بین المللی در هیأت انصارالشهدای یزد

مبلغان ایرانی در خارج از مرزها با کمترین امکانات فعالیت می کنند


یک مبلغ بین المللی ایرانی در عزادارن حسینی در برنامه بوی سیب گفت : واقعا افرادی خالصانه و از روی تکلیف و با حداقل امکانات برای این کار آستین ها را بالا زده اند و برخلاف تصور برخی که فکر می کنند تسهیلات این افراد در خارج خیلی بالاست ولی مبلغان در این مسیر دشوار با مشکلاتی نیز روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، یک مبلغ بین المللی در مراسم بوی سیب هیأت انصار الشهدای یزد که به عنوان مترجم به همراه نوجوان تازه مسلمان کلمبیایی به این مراسم دعوت شده بود با تسلیت شهادت ابی عبدالله الحسین به عاشقان آن حضرت از حاضران در مراسم تشکر کرد و از خداوند برای خود و همگان پیرو حقیقی بودن برای آن امام را خواستار شد .


حجت لااسلام میرجلیلی با بیان این مطلب که یزد به عنوان حسینیه ایران و نیز به خاطر سبک عزاداری اش میزبانان خاصی از سراسر دنیا دارد افزود : امسال به لطف ابی عبد الله الحسین 10 تازه مسلمان شیعه خارجی که به همت اساتید مبلغ خارج از کشور و با حداقل امکانات در این فضا لباس سربازی امام زمان(عج) را پوشیده اند میزبان ما یزدی ها هستند .
وی با اشاره به کمبود امکانات برای مبلغان خارجی گفت : واقعا افرادی خالصانه و  از روی تکلیف و با حداقل امکانات برای این کار آستین ها را بالا زده اند و برخلاف تصور برخی که فکر می کنند تسهیلات این افراد در خارج خیلی بالاست ولی مبلغان در این مسیر دشوار با مشکلاتی نیز روبرو هستند.
این مبلغ دینی با بیان این نکته که نگاه تازه مسلمانان شیعه با نگاه ما متفاوت است تصریح کرد :  آنها مثل ما نیستند که می گوییم پدر و مادرمان شیعه بودند و ما هم شیعه ایم بلکه اینها نگاه ویژه ای به اهل بیت دارند.
حجت الاسلام میرجلیلی با بیان برخی حرفها و دریافتهای تازه مسلمانان افزود : یکی از این افراد در یک برنامه ای که در ایران داشت می گفت : من عاشق شهدای شما شده ام و پدرهای شهدای شما مثل بقیه پدرهای دنیا که بچه هایشان را در جنگهایی مثل ویتنام ، جنگ جهانی و..از دست داده اند نیستند و الگوهستند و نگویند بچه ام کشته شد بلکه ما را مثل بچه های خود نگاه کنند و بعد از این حرفها پدر شهیدی گفت: دیگر حس کردم بچه دارد با من حرف می زند و آرام شدم .
وی تأکید کرد : درکجای دنیا غیرمکتب امام حسین (ع) چنین سابق ای وجود دارد بعد از1400 سال شهدایش اینطورزنده اند و مثل حسین (ع)  شمع محفل بشریت گشته اند و فرصت گفتن خیلی حرفها اینجا نیست .
وی افزود : درهمه آمریکای لاتین شاید یک مسجد بیشترنباشد آنهم با یک میلیارد مسلمان  و مسجد هم همان خانه های مردم است که اجاره داده شده اند و امروز دوباره تحقق « اذا جاء نصرالله والفتح » را می بینیم .
این مبلغ بین المللی از زبان برخی از این تازه مسلمانها گفت : چنگالهای دشمن را ما امروز می بینیم گر چه برخی مسؤولین شما خوابند و برخی هم دارند اصلاح می کنند و واقعا می خواهند تا وضع اسلام بهتر شود و برخی هم باعث نابودی می شوند.
میرجلیلی با اظهارتأسف از خیانت غرب که بلوغ را 18 سال اعلام می کند تصریح کرد : در فرهنگ اسلام حتی برخی قبل از بلوغ به کمال می رسند آیا نداشتیم شهدایی که در سن کم به کمال رسیدند ؟!
وی خاطرنشان کرد : عزیزان ! در این فرصت  کم می خواهم بگویم که الان دقیقا شعارهای ابی عبدالله و شیعه که کل ارض کربلا دارد تکرار می شود و جنگ تمام عیاری علیه اسلام در دنیاست که نمی دایند چه خبراست.
وی با برشمردن برخی تبلیغات علیه اسلام گفت : الان اسلام را در کشورهای غربی موازی خشونت، کج فهمی، کشتار و توهین به زن و..جلوه داده اند و اینکه چادر زن یعنی بدبختی و در دل این، جنگ نابرابری است که خداوند نورش را در دل افرادی از آن سوی دنیا قرارمی دهد که گر چه کم هستند ولی به فرموده قرآن : «وقلیل من عبادی الشکور» هستند.
این روحانی اظهار داشت : هر کدام از این تازه مسلمانان نوری از کشورشان هستند همچون 72 تن اصحاب ابی عبدالله الحسین گرچه اندکند ولی هر کدامشان از لحاظ کیفیت برابر هزاران نفر هستند.
حجت ا لاسلام میرجلیلی با لحن شدید نسبت به غافلان از حضور دشمن در خانه گفت : دشمن در خانه برخی مذهبی های ما است آیا متوجه نیستند؟ خود را با آوردن ماهواره مقابل سیبل  دشمن گذاشته اند و کدام جاهلی است که بالای خاکریز در دید دشمن بایستد؟!  راستی چه شده است که دشمن را به خانه خود وارد کرده ایم؟!
وی تصریح کرد : در قدیم می گفتیم مواظب بچه ات باش بیرون نرود حالا باید بگوییم بچه ات را از خانه و این فضا بیرون ببر و از پای این برنامه ها ! بیایید خود را مثل شهدا مجهز کنیم و با تسلط بر دشمن او را دور بزنیم.
این مبلغ دینی با بیان این نکته که این مجاهدت و مهاجرت آسان نیست سفارش کرد : الان هتل های اصفهان و یزد یکسال و اندی است که پرشده است واقعا افرادی که می توانند و زبان بلدند بروند بین اینها و فرهنگ اسلام را تبلیغ کنند البته نه کسانی که خود با اسلام آشنا نیستند و حتی گاها منحرفند.
حجت الاسلام میرجلیلی  به یکی از نکات مهم در تبلیغ و دفاع از شیعه پرداخت و گفت : از چیزهایی که باید در تبلیغ  به آن توجه شود این است که شیعه کاملترین مکتب است و به مسیحیت هم نمی گوییم مسیح نباشد بلکه ما مسیح را قبول داریم ولی انحراف را قبول نداریم .
وی تصریح کرد : پیغمبر برای تکمیل دین آمدند و از اعتقادات صحیح برای تکمیل اعتقادات استفاده می کنند و چون مردم منتظرند می پذیرند .
وی با اظهار امیدواری  به اینکه ما باید سربازان خوبی برای امام زمان (عج) در عصر غیبت  بوده و آماده باشیم  گفت : سربازی بالاترین افتخار است و شهدا با جان و تن و ما با ترویج فرهنگ و روش برتر اسلام سربازی کنیم و در دنیا سربلند باشیم.
این مبلغ بین المللی با یادآور شدن این مطلب که خون شهدا هرگز به هدر نرفته است اظهارداشت : گاهی در جامعه خود چیزهایی می بینیم که دچار افسوس می شویم که پس خون شهدا چه شد؟ ببینید رشد این تازه مسلمانان نتیجه همین خونها است آن قیامی که امام خمینی(ره) انجام داد و جنگ هشت  ساله امتداد قیام عاشوراست و همان روایتی که پیامبر(ص) فرمودند:« ازشهادت حسین (ع) حرارتی در دلهای مؤمنین است که سرد نمی شود و خون شهدای ما امتداد همان خون سید الشهداست که خدا را شکرجواب داد و نتیجه این زحمات را در همه دنیا می بینیم.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری