Skip to Content

کارشناس مسئول رادیولوژی درمان علوم پزشکی

مرکز ید درمانی یزد در ماه جاری افتتاح می‌شود


کارشناس مسئول رادیولوژی درمان علوم پزشکی شهید صدوقی از افتتاح مرکز ید درمانی یزد در ماه جاری خبر داد.

به گزارش یزدبانو؛ «مرتضی سپهر جوان»، کارشناس مسئول رادیولوژی درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو با بیان اینکه ساخت مرکز ید درمانی در یزد از اواخر سال ٩٥ در دستور دانشگاه بوده است، گفت: در حال تجهیز ساختمان این مرکز هستیم و احتمالاً در ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در مورد علت تأخیر بهره‌برداری از مرکز ید درمانی در یزد خاطرنشان کرد: قرار بود مرکز ید درمانی تا پایان نیمه نخست امسال در استان یزد به بهره‌برداری برسد؛ اما ازآنجایی‌که آماده‌سازی ساختمان به طول انجامید، افتتاح این مرکز با تأخیر مواجه شد.

سپهر جوان با اشاره به اینکه مرکز ید درمانی برای اولین بار در یزد ساخته می‌شود، افزود: ساختمانی که برای ید درمانی ساخته شده است، 100 متر بیشتر نیست؛ اما باید مواردی چون حفاظت از اشعه، سیستم فاضلاب خاص ید درمانی و ... رعایت می‌شد تا این ساختمان بر اساس استاندارد لازم ساخته شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرکز ید درمانی در بیمارستان افشار جنب بخش پزشکی هسته‌ای این بیمارستان افتتاح خواهد شد، اذعان کرد:  تاکنون بیماران یزدی نیازمند به ید درمانی، برای درمان به شهرهای اصفهان و تهران مراجعه می‌کردند.

انتهای پیام/ش

 

 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 1.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری