Skip to Content

خطیب جمعه تفت:

معیار انتخاب فرد اصلح،تنها خوب صبحت کردن و شعار دادن نیست


امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: در انتخاب فرد اصلح اصل بر اسلام گرایی و تعهد به اسلام است و مردم بدانند، تنها خوب صبحت کردن، مشکلات مردم را بیشتر دیدن و شعار دادن، معیار انتخاب فرد اصلح نیست.

به گزارش یزد بانو به نقل از خبرنگار یزد رسا از تفت، حجت الاسلام محمد رضا مدیح در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تفت با اشاره به خطبه‌های هفته قبل، گفت:جمهوری در یک کشور به این معنی است که باید آحاد ملت با هر اندیشه، تفکر و سیلقه ای در سرنوشت کشور خود دخالت داشته باشند.

خطیب جمعه تفت افزود: مظهر تحقق جمهوری یا جمهوریت یک کشور، انتخاباتی است که در آن کشور برگزار می‌شود و درتمام کشورهایی که انتخابات برگزار می‌شود، مسئولین عالی رتبه نظام تلاش می‌کنند تا حضور مردم در آن انتخابات حداکثری باشد.

امام جمعه تفت خاطر نشان کرد: ما جمهوریت نظام را به اندازه اسلامیت آن قبول داریم واین را مردم در هشت سال دفاع مقدس به عینه نشان دادند.

مدیح، جمهوریت نظام را حضور آحاد مردم در پای صندوق‌های رای دانست وادامه داد: اسلامیت نظام با انتخاب مسئول اسلام گرا محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: ما یک نظام را برقرار کردیم که اسلامی است و کسی که می‌خواهد رییس جمهور این نظام باشد باید در درجه اول اعتقاد واقعی به اسلام ودین داشته باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرد اصلح، افزود: در انتخاب فرد اصلح اصل بر اسلام گرایی و تعهد به اسلام است که تعهد به اسلام یعنی اینکه فرد، آبرو وجان خود را به خاطر اسلام بدهد.

مدیح ادامه داد: مردم بدانند، تنها خوب صبحت کردن، مشکلات مردم را بیشتر دیدن وشعار دادن، معیار انتخاب فرد اصلح نیست.

خطیب جمعه تفت در بخشی دیگر از سخنان خود، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام هفتم (ع) به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) وقیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود:امام (ره) به اندازه‌ای که شخصیتش بزرگ است، راه، کلام ومرامش نیز بزرگ است واگر ما بخواهیم حق امام (ره) را ادا کنیم، باید راه ایشان را دنبال کنیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری