Skip to Content

گزارش مشروح/ مدیر کل ارشاد یزد در نشست خبری؛

نمایشگاه بزرگ کتاب استان با 250 غرفه و 430ناشر بزودی/دارالکتاب ایران در تب و تاب


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح آخرین جزئیات مرتبط با برپایی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از جمله تعداد غرفه، ناشران، تخفیف 40 درصدی و بن خرید الکترونیکی و اهم برنامه های جنبی این نمایشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، « علی غیاثی ندوشن» در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه برگزاری هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان گفت : هفتمین نمایشگاه کتاب استان در9 اسفندماه باحضوراداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی افتتاح وتا 14 اسفندماه برپا می شود و ساعت کاری نمایشگاه بزرگ کتاب از 9الی 30/12 وبعد الظهرازساعت 16 الی 30/21 ادامه خواهد بود.
غیاثی ندوشن با بیان این که سال گذشته نمایشگاه کتاب 210 غرفه بود گفت: امسال 255 غرفه است که نسبت به سال گذشته 45 غرفه اضافه شده است.
وی افزود: 430 نفرناشر از کشور شامل 16 ناشر از استان، 206 ناشر مستقل، 48 ناشر متمرکز و160 ناشر ازنمایندگی ها در این نمایشگاه شرکت می کنند.
غیاثی ندوشن تصریح کرد: سال گذشته بُن خرید الکترونیک کتاب با مبلغ 280 میلیون تومان بود که امسال به 400 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
وی گفت: اگر بتوانیم از بخش خصوصی کمک بگیریم مبلغ بُن افزایش پیدا می کند.
این مسئول با اشاره به این که نمایشگاه کتاب امسال 40 درصد تخفیف دارد افزود: در سال گذشته بُن خرید الکترونیک کتاب دردو روز آخر نمایشگاه به پایان رسیده بود.
وی ادامه داد: 111 عنوان کتاب در13 هزارعنوان جلد کتاب خریداری شده که نسبت به سال گذشته چهار برابر خریداری شده است.
مدیر کل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با بیان این که مطالعه کتاب وکتابخوانی به عوامل زیادی بستگی دارد افزود: یکی از اولویت های سال 94 ترویج کتاب وکتابخوانی در سطح جامعه است.

 

*صدور مجوز چاپ کتاب قبل از چاپ نهایی در سال جدید
غیاثی ندوشن افزود: مجوز چاپ کتاب قبل از چاپ علاوه بر استان های تهران و قم برای استان های یزد، اصفهان، گیلان، مازندران، خراسان، آذربایجان شرقی و زنجان از اول سال 94 صادر می شود.

*اهم برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب استان
وی اجرای تئاترخیابانی بامعرفی بزرگان و فرهنگ دوستان استان، برپایی غرفه یارمهربان با هدف جمع آوری کتاب های اهدا کننده به مناطق محروم، غرفه ویژه آثار شهید مطهری، مسابقه عکس از نمایشگاه بصورت اینترنتی، گارگاه کتاب درمانی با عنوان چگونه با ادبیات به کودکان طلاق کمک کنیم، گارگاه چگونه برای کودکان کتاب بخوانیم، نشست تاریخی، نشست پیشگیری از اعتیاد وسخنرانی با موضوع حضرت زهرا(س) والگوی زن مسلمان را ازبرنامه های جنبی نمایشگاه عنوان کرد.


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری