Skip to Content


نکات ویژه خانه داری


هنگام شستن ظروف، چند قاشق غذاخوری سرکه داخل آب بریزید، سرکه چربی ها را از بین برده، ظرفها را شفاف و درخشان خواهد کرد.

یزدبانو؛ بوی نامطبوع زباله را با نمک از بین ببرید. ½ پیمانه نمک را داخل آب سرد حل کنید و داخل سطل بریزید. نمک به گرفتن و خنثی کردن بو کمک می‌کند.

با ترکیب یک استکان نوشابه و الکل می توانید یک ترکیب فوق العاده قوی برای از بین بردن جرم سنگ های روی کابینت و سرامیک های آشپزخانه تهیه کنید.

اگر مرغ، گوشت و ماهی را که در حال سرخ شدن است قبل از پایان زمان سرخ برگردانید، این امر باعث از هم پاشیدن گوشت می شود و آن قسمت گوشت ترد نخواهد شد.

برای شستن لیوان ها وفنجان های شیشه ای که براثر خوردن چای، کدر و بدمنظره شده اند، می‌توانید هفته ای یک بار همه لیوان ها را در محلول سرکه و نمک خیسانده و بعد بشویید.

اهنربا  را همیشه در سبد خیاطی تان داشته باشید تا با حرکت دادن آن روی فرش سوزنی را که هنگام خیاطی کردن گم کرده اید، به آسانی پیدا کنید!

اضافه پارچه ها را در کیسه ای کنار چرخ خیاطی بگذارید تا برای درست کردن عروسک های پارچه ای و بالشت از آن استفاده کنید.

هنگام شستن ظروف، چند قاشق غذاخوری سرکه داخل آب بریزید، سرکه چربی ها را از بین برده، ظرفها را شفاف و درخشان خواهد کرد.

برای ساختن این دستگاه ، یک قابلمه را آب کرده و آبکشی روی آن قرار دهید . سپس مقداری آب در قابلمه بریزید(به میزانی که آبکش با آب برخورد نکند) حالا هر ماده ای را که می خواهید بخار پز کنید، روی آبکش قرار دهید. اجاق گاز را روشن کنید تا مواد غذایی شما بخارپز شود.

برای از بین بردن جرم آهکی داخل سماور و کتری مخلوطی از سرکه و آب را به نسبت مساوی در آن بریزید و به مدت نیم ساعت بجوشانید. خواهید دید که جرم‌ها از دیواره کنده خواهد شد .

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 3.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری