Skip to Content


نگهداری سالمندان در کانون خانواده در اولويت است


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اهتمام نگهداری سالمندان در کانون خانواده را در اولويت اول خواند و ابراز امیدواری كرد شرایطی فراهم شود سالمندان مراكز سالمندي در صورت سلامت در کانون خانه و خانواده نگهداری شوند.

به گزارش یزدبانو به نقل ازایسنا؛«حسین نحوی‌نژاد» در جريان بازدید از مركز جامع سالمندان نشاط مهريز، عنوان کرد: هر چند در این مراکز خدمات مراقبتی و تکریم سالمندان صورت می‌گیرد اما امیدواریم شرایطی ایجاد شود که سالمندان در کانون خانواده نگهداری شوند و از خدمات و حمایت‌های این مراکز نیز استفاده کنند .

وی افزود: سالمندانی که سالم و توانمند هستند و نیاز به آموزش دارند، در قالب مراکز روزانه سالمندي در قالب خدمات در منزل مورد حمایت قرار مي‌گيرند.

نحوی‌نژاد با اشاره به خدمات توانبخشی آسایشگاه نشاط مهریز برای سالمندان و معلولین، اين مركز را از ظرفیت‌های شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های اولیه زندگیآ نحوه نظافت، استحمام و غذا خوردن به معلولان و سالمندان در این مرکز آموزش داده می‌شود و فعالیت‌هایی که برای ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان در این مرکز انجام می‌شود، قابل تقدیر است.

این مسئول با قدردانی از خیرینی که در ساخت و اداره آسایشگاه سالمندان نشاط مهریز کمک کرده‌اند، گفت: سازمان بهزیستی نیز تلاش می‌کند با پرداخت یارانه به این مراکز و به طرح‌های توانمندسازی و مناسب سازی برای معلولین و سالمندان و همچنین انعقاد قراردادها برای تقویت این گونه مراکز خیریه سالمندی، به بخشی از تعهدات و وظایف خود عمل کند.

«حسین نحوی‌نژاد» در بازديد از مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز، به اتفاق «رامین رضایی» مدیرکل دفتر امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور و «محمدحسین غنیمت» معاون توانبخشی بهزیستی استان و مسئولان شهرستاني از بخش‌هاي مختلف اين مركز ديدن كردند.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری