Skip to Content

گزارش/ با حضور نمایندگان هیئات مذهبی استان تأکید شد

همزمانی عاشورا با 13 آبان نیازمند وحدت هیئات مذهبی/ استکبارستیزی از اهداف عاشوراست


نمایندگان هیئات مذهبی شهر دارالعباده با حضور در نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم راهپیمایی 13 آبان، همزمانی این روز را با عاشورای حسینی نیازمند وحدت و حرکت منسجم هیئات مذهبی برای رساندن پیام استکبار ستیزی عاشورا دانستند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در نشست برنامه ریزی و هماهنگی 13 آبان که با حضور با حضور برخی از اعضای شورای هیئات مذهبی استان، کانون مداحان و نمایندگانی از ستاد اقامه نماز، بسیج دانشجویی و... در سالن جلسات این شورا برگزار شد اظهار امیدواری کرد تا با توجه به همزمانی روز عاشورا با 13 آبان یک حرکت وحدت بخش از سوی هیئات مذهبی شهر یزد برای برگزاری مراسم راهپیمایی 13 آبان انجام شود.


حجت الاسلام محمد فخرالدینی اظهار داشت : ما شاهد این هستیم که اسلام معاویه در دنیا خودنمایی می کند و عربستان سعودی با حمایت از گروههای تکفیری در صدد ایجاد دولتی مقابل سوریه است.
وی برگزاری مراسم 13 آبان را که در تقویم جمهوری اسلامی با عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است یادآور شد و افزود : برگزاری یک حرکت استکبارستیزی در کل کشور همزمان با روز عاشورا بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کند و این حرکت می تواند از حرکتهای دشمنان ما در طول سال مهمتر باشد.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از نمایندگان هیئات مذهبی حاضر در این نشست خواست تا زمان و مکان برگزاری مراسم را با توجه به پراکندگی سالیانه مراسم عاشورا توسط هیئات مذهبی در شهر یزد اعلام کنند.
در ادامه این نشست، اعضا با بیان نظرات و دیدگاههای خود بر برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی 13 آبان تأکید کردند.
نمایندگان هیئات مذهبی با اشاره به وجود مراسم متعدد از سوی هیئات مذهبی شهر یزد  و مسافرت عده کثیری از شهروندان یزدی به روستاهای خود در روز عاشورا،  استفاده از ظرفیت موجود مراسم هیئات مذهبی در روز عاشورا را با یک حرکت وحدت بخش خواستار شدند.


اعضای این نشست یکی از اهداف عاشورا را مبارزه با استکبارستیزی برشمردند و همزمانی این روز با 13 آبان را فرصتی برای تبیین اهداف عاشورا خواندند.
گفتنی است : در مصوبات اولیه مقرر شد اقشار مختلف مردم و دانش آموزان و دانشجویان و برخی هیئات مذهبی در ساعت 9:30 در محل میدان امیرچقماق تجمع کنند وبا سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و... با عبور از مسیر خیابان امام خمینی (ره) و مسجد روضه محمدیه و پیوستن سایر دسته جات عزاداری مستقر در این مسیر به سمت گلزار شهدای خلدبرین یزد حرکت کنندو سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و قرائت قطعنامه ما بین نماز ظهر و عصر انجام شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری