Skip to Content

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد:

پیگیر شناسایی متخلف محموله توقیف شده در مشهد هستیم/ عزم جدی برای برخورد با متخلفان


معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: در رابطه با محموله 25 تنی شکر، با بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هماهنگ کرده و درصدد شناسایی متخلفان هستیم.

یزدبانو؛ چندی پیش در فضای مجازی خبر توقیف محموله 25 تنی شکر در اطراف مشهد منتشر شد. در این رابطه مقدس، کارشناس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی اعلام کرده بود که این محموله 25 تُنی متعلق به یکی از عمده‌فروشان مشهد بوده و از یکی از واحدهای تولیدی در استان یزد خریداری شده است و در قسمت آدرس تحویل بارنامه از نشانی دقیق‌تر خبری نیست.

اما سؤال اینجاست که چگونه محموله‌های این‌چنینی از سوی واحدهای تولیدی که یارانه دریافت می‌کنند به دست سودجویان و دلالان می‌رسد؟

در این رابطه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار کرد: تاکنون در مورد محموله 25 تنی شکر گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

غلامرضا سالاری خاطرنشان کرد: درصورتی‌که بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت یزد با بررسی‌های خود، واحد متخلف که شکر را خارج از شبکه عرضه کرده است، شناسایی کنند، برای آن واحد تشکیل پرونده تخلفاتی داده و برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در برخورد با متخلفان هیچ‌گونه مماشاتی نداریم، تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت، تخلفات را اعلام کنند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو در مورد برخورد با متخلفان خاطرنشان کرد: در فضای مجازی خبر توقیف محموله شکر اعلام شد؛ پس‌ازآن نیروهای بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت یزد پیگیر موضوع شدند.

علی افشار پور خاطرنشان کرد: با بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هماهنگ کرده و درصدد شناسایی متخلفان در این زمینه هستیم.

وی تأکید کرد: در صورت شناسایی واحد متخلف برابر قانون با وی برخورد خواهد شد؛ قطع یارانه دولتی این واحد تولیدی متخلف یکی از موارد برخورد است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد تعداد واحدهای تولید شکر در استان یزد را یک واحد اعلام کرد و گفت: این واحد تولیدی، شکر مصرفی حدود 200 واحد تولیدی اعم از تولید‌کننده‌های کیک و کلوچه، قند و نبات و ... را تأمین می‌کند.

وی در مورد نحوه بررسی و کشف تخلف احتمالی واحدهای مصرف‌کننده شکر تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال در بازرسی از واحد تولید قند و نبات که 10 تن شکر گرفته است، سازمان صنعت معدن و تجارت معادل آن قند و نبات از آن‌ها دریافت می‌کند.

افشار پور افزود: واحدهایی مانند تولیدکننده‌های کیک و کلوچه بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت با بررسی مواردی چون آمار تولید، موجودی انبار، برگ خریدها و ... بر آن‌ها نظارت دارند.

 وی گفت: بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت یزد هم در مرکز و هم در شهرستان‌ها سعی بر نظارت و جلوگیری از بروز تخلف دارند؛ اما باوجود کنترل و نظارت احتمال آنکه واحدی تخلف کند هم هست.

اما آنچه اهمیت دارد، آن است که شرایط خاص و ویژه حاکم بر بازار امروز، دیگر جایی برای سوءاستفاده و فرصت‌جویی ندارد و در این برهه همه مسئولان و مردم باید دست در دست هم بر شرایط حاکم فائق آیند.

انتهای پیام/3857




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری