Skip to Content

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد:

کلیه شهروندان می توانند از تسهیلات مسکن در بافت فرسوده استفاده کنند/کاهش 3 درصدی نرخ سود تسهیلات مسکن


مدیر شعب بانک مسکن استان یزد گفت: نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت‌های فرسوده به 8 درصد و برای خانه اولی‌ها در سایر بخش‌های شهری به 9/5 درصد کاهش یافته است.

به گزارش یزدبانو؛ مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت‌های فرسوده به 8 درصد و برای خانه اولی‌ها در سایر بخش‌های شهری به 5/9 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: دو ماه قبل بانک مسکن نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل پس‌انداز را از 14 به 11 درصد کاهش داده بود و اکنون یک بار دیگر این نرخ با کاهش 1.5 و 3 درصدی مواجه شده است.

حسن خطیب زاده افزود: بدین ترتیب خانه اولی‌ها یعنی کسانی که برای نخستین بار اقدام به خرید مسکن می‌کنند و تاکنون از تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌اند، می‌توانند با اقساط و سودی به مراتب کمتر از قبل خانه دار شوند که البته در بافت‌های فرسوده درکنار خانه اولی‌ها سایرین نیز می‌توانند از این نرخ‌های جدید بهره‌مند شوند.

وی در ادامه گفت: سقف این تسهیلات برای زوجین 120 میلیون تومان و و برای هر نفر 60 میلیون تومان است. باز پرداخت این تسهیلات 12 ساله می باشد.

خطیب زاده اذعان کرد: به ازای هر 30 میلیون تومان که سپرده می شود شهروندان بعد از یک سال می توانند مبلغ 60 میلیون تسهیلات دریافت کنند و اگر توان مالی کمتری دارند این حساب با مبلغ 6 میلیون و700 هزرا تومان افتتاح می شود و طی دوره با افزایش مبلغ می توانند از سطح تسهیلات استفاده کنند.

وی متذکر شد: کلیه کسانی که در بافت فرسوده اقدام به ساخت یا خرید واحد های احداثی کنند نیاز به شرط خانه اولی نیست و کلیه شهروندان می توانند از مزایا و تسهیلات در بافت فرسوده استفاده کنند.

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در پایان گفت: در سال جاری تاکنون 1200 فقره صندوق یکم در سطح استان با اعتبار 160 میلیارد ریال افتتاح شده که برخی از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و یا در حال پرداخت می باشد.

انتهای پیام / ص

 

 

 

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری