Skip to Content


گلایه مادر اشکذری از بهزیستی درباره کم توجهی به فرزندش


بانوی اشکذری دارای فرزند کم توان ذهنی که حافظه عجیب پسرش همه را شگفت زده کرده است از کم توجهی مسئولان بهزیستی گلایه کرد.

به گزارش یزدبانو به نقل از ایسنا، در روستای ابراهیم‌آباد رستاق شهرستان اشکذر، جواني است که با یک نگاه به پلاک ماشين‌ها یا موتورسيكلت‌ها، آنها را به راحتي به حافظه‌اش مي‌سپارد، در حالي كه وي يك كم‌توان ذهنی است و در مدرسه استثنايي مشعغول به تحصيل است.

مادر "ابوالفضل ابولحسنی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه یزد با بيان اين كه فرزندش به راحتي قادر به تكلم نيست، در اين رابطه اظهار نمي‌كند: به طور اتفاقی متوجه شدیم که ابوالفضل از چنین توانایی‌اي برخوردار است ولي او در حال حاضر پلاک‌ تمام ماشین و موتورهاي شهر را براساس نام مالك آنها در حافظه‌اش ثبت كرده است.

وي ادامه مي‌دهد: ابوالفضل با یک بار نگاه کردن به پلاک وسايل نقليه، آن را حفظ می‌کند و اگر مالك آن وسیله نقلیه را نيز بشناسد، شماره پلاک آن را با نام مالك به ذهن می‌سپارد.

مادر ابوالفضل با بيان اين كه فرزندش مي‌تواند تمام پلاك‌هايي كه در ذهن دارد را به طور كامل بازگو كند، پاسخ بدون وفقه به سئوالات در مورد پلاک‌ وسايل نقليه هر كدام از اهالي ابراهيم‌آباد را يكي از ويژگي‌هاي فرزندش مي‌داند.

وي در ادامه از عدم حمايت مسئولان از وجود چنين توانايي در فرزندش گلايه مي‌كند و مي‌گويد: حتی هنگامي كه در اين رابطه به بهزیستی شهرستان اشکذر مراجعه كرديم، دست رد به سينه‌ي ما زدند و با وجود اين كه تحت پوشش خدمات آنجاست، اعلام كردند كه چنین فردی را نمی‌شناسیم.

مادر اين معلول ذهني از بيكاري فرزندش كه با وجود داشتن تحصيلات استثايي از خدمت سربازي هم معاف نشده است، غصه‌ مي‌خورد و عنوان مي‌كند: تاكنون تلاش‌های زيادي براي اشتغال ابوالفضل انجام داده‌ايم، ولي بي‌نتیجه بوده است.

به نظر مي‌رسد اگر افرادي مانند ابوالفضل كه حتي مسئولان در وي توانايي خدمت سربازي را نيز ديده‌اند، مورد حمايت قرار گيرند، خواهند توانست در ديگر بخش‌هاي جامعه نيز موثر واقع شوند و در مقابل شاید ابوالفضل هم به تنها آرزويش یعنی سفر به کربلا برسد.

انتهای پیام / ص




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 1.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری