Skip to Content

گزارش مشروح/ نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد:

یاد و نام حضرت زهرا(س) زینت بخش دید و بازدید های نوروزی قرار بگیرد


نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد گفت : همه ما موظفیم دردید بازدید های نوروزی ذکر و یاد حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی ایثار و پاکی و ادب سرلوحه خود قراردهیم.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، آیت الله محمد رضا ناصری درخطبه های این هفته شهریزد، با اشاره به نامه سناتورهای آمریکایی به اوباما پیرامون پرونده ایران اظهار کرد : این نامه با این مضمون که توافق با ایران تنها تا زمان ریاست جمهوری اوباما معتبر است نشان دهنده خباثت  و موجب رسوایی آمریکایی ها دردنیاست.
 

ناصری با تصریح به این نکته که اقدام سناتورهای آمریکایی خلاف قوانین بین المللی است خاطرنشان کرد : با وجود این خباثت های دشمن، ایران اسلامی با توکل برخداوند و با تلاش جهادی درمسیر اقتصاد مقاومتی به خودکفایی خواهد رسید و موجب بی اثر شدن تحریم ها و ناامیدی دشمنان می شود.

*حفظ حرمت ایام فاطمیه یک وظیفه همگانی

ناصری به تقارن ایام نوروز با شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و خاطرنشان نمود : مردم و مسؤلان سعی خود را درحفظ حرمت ایام فاطمیه داشته باشند و دردید بازدید های نوروزی ذکر و یاد فاطمه زهراء را به عنوان الگوی ایثار و پاکی وادب سرلوحه خود قرار دهند و ازیاد فقرا و رسیدگی به آنان غافل نشوند. 

* یاد و مرام شهدا همیشگی است

وی با یادآوری سالروزتأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره)  و گرامیداشت روز شهید تصریح کرد : امروزتمام عزت ما ازایثار، عظمت وجانفشانی شهداست؛ کسانی که دردوران دفاع مقدس زمانی که تمام دنیاعلیه ما بلند شدند دربرابر آنان ایستادگی کردند.


امام جمعه یزد افزود : برخی غرب زده ها دراین کشورمی گویند جنگ و جبهه تمام شده است دیگرازشهدا نگویید ! درحالی که درکشورآلمان بعد ازگذشت 70 سال ازجنگ جهانی دوم دارند ازآن جریان و قهرمانانشان فیلم می سازند!

* شهدا الگوی مقاومت و ولایت پذیری 

وی با تأکید بر این مطلب که یاد  و مرام شهدا تا ابد باید زنده بماند اذعان کرد : کشورهایی چون عراق، سوریه و لبنان با الگوگیری از ایستادگی و ولایت پذیری شهدا ی ما امروز برابردشمن ایستادگی می کنند و تفکرانسان ساز و فرهنگ ایثار وشهادت شهیدان باید به نسل جوان منتقل شود.

نماینده ولی فقیه دراستان  و امام جمعه یزد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی مبنی بربرقراری نظم و آرامش اخلاقی واجتماعی گفت : با توجه به ورود مهمانان نوروزی به استان، نیروی انتظامی دراعمال جریمه ها برای رعایت حال مهمانان نوروزی پیش از صدورقبض جریمه؛ توصیه واخطار مناسب را داشته باشد و درصورت تکرارخلاف اعمال جریمه کند.

 


وی به سالروزرحلت فرزند بزگوارامام خمینی (ره) سید احمد آقا اشاره کرد و گفت : ایشان به عنوان کسی که ذوب درولایت شده بود؛ امام  و ولایت را مقتدای خود قرار داده بود .
 

***
آیت الله ناصری درخطبه های اول نمازجمعه شهریزد دراهمیت تقوا دررسیدن انسان به کمال الهی گفت : تقوا لازمه تمام حرکت های انسان مؤمن است و ذکرالهی و رضای او درکارها برای داشتن تقوا ضروری است.


وی توکل به خداوند را موجب قدرت یافتن برابر مستکبران دانست و خاطرنشان کرد : با تکیه بر یاری خداوند، مستکبران هیچ هستند وما برای رهایی ازدشمنی های دشمنان باید ازقدرت خداوند عادل وحکیم و متعال یاری بخواهیم.


ناصری تکبر، حسادت و دنیا طلبی و قدرت طلبی را ازعوامل دوری ازخداوند برشمرد و کسب حکمت های انسان سازاسلام را باعث گرفتن رنگ خدایی دانست.

انتهای پیام/س
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری