Skip to Content

رییس مرکز ملی فرش ایران

یزد میزبان المپیاد فرش دستباف کشور / اختصاص 100 میلیارد ریال تسهیلات قالی بافی به استان یزد


رییس مرکز ملی فرش ایران در یزد گفت:استان یزد میزبان برگزاری المپیاد فرش دستباف کشور در دو بخش دانشجویی و دانش اموزی خواهد بود و بخش استانی آن تا پایان سال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، محمدباقر آقا علیخانی در نشست بررسی مشکلات صنعت فرش استان یزد که با حضور بابایی معاون برنامه ریزی استاندار، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مدیران صنعت فرش استان و شهرستان در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد اظهار داشت: با تهیه سند توسعه فرش دستباف استان یزد، نیازمندی ها و مشکلات این صنعت مشخص خواهد شد.

وی استان یزد را یکی از 10 استان کشور نام برد که بزودی فرش دستباف آن در لیست جهانی مالکیت معنوی فرش در سازمان بین المللی مالکیت معنوی ˈوایکوˈ ثبت  می شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: تعداد بافندگان رسمی فرش در کشور یک میلیون نفر است در حالی که محدودیتی برای بیمه کردن قالیبافان وجود ندارد تنها 480 هزار نفر دارای بیمه قالیبافی هستند که تا پایان سال به 700 هزار نفر افزایش می یابد.

آقا علیخانی ازاختصاص 200 میلیارد تومان بودجه به حوزه صنعت فرش کشور خبر داد و افزود: آمادگی اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار به بخش قالیبافی و فرش استان یزد وجودد ارد که در صورت جذب آن این بودجه افزایش می یابد.

 

*وجود 45 هزار بافنده در استان یزد

معاون برنامه ریزی استاندارییزد در ادامه این نشست از وجود 45 هزار نفری بافندگان فرش دستباف در استان یزد خبر داد و گفت: سالیانه 250هزار متر مربع فرش دستباف در استان یزد تولید می شود.

محمد رضا بابایی صنعت فرش را یک هنر نامید و خواستار یگیری مشکلات قالی بافان یزدی در بخش ملی و ستانی شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری