Skip to Content


یک راهنمای ۷ روزه برای شاد بودن


اگر راه درست آن را بدانید، فقط چند دقیقه زمان لازم است تا از یک خلق تنگ خلاص شوید.

یزدبانو؛ در اینجا برخی از ترفندهای درست علمی آزمایش‌شده ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کنند از اندوه و خلق پایین پیشگیری کنید.
 
در دشواری‌های روزانه، می‌توان در خستگی و دل‌تنگی گم شد. بااین‌حال برخی از مردم انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی به ضربات زندگی دارند و حتی در تاریک‌ترین روزهای زندگی می‌توانند شاد بمانند.  آن‌ها چگونه مدیریت می‌کنند درحالی‌که بعضی از مردم ممکن است ذاتاً خلق‌وخوی آفتابی داشته باشند؟
 
برخی از روش‌های آزمایش‌شده‌ای وجود دارد که هرکسی می‌تواند با استفاده از آن به بهبود روحیه خود کمک کند. اغلب تکنیک‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد؛ اما می‌توانند اثرات پایدار در رضایت از زندگی و سلامت عمومی داشته باشند.
 
دانشگاه کالیفرنیا مطالبی در این زمینه منتشر کرده و این مطلب از آنجا اقتباس شده است.
 
طرح هفتگی برای کمک به شما در مبارزه با استرس
 
شنبه
 
کسانی که یادداشت روزانه می‌نویسند، مدت‌هاست که فهمیده‌اند تبدیل احساسات ما به کلمات می‌تواند به قرار دادن احساسات ما در چشم‌انداز و مدیریت آن‌ها کمک کند.
 
اخیراً دانشمندان متوجه شده‌اند که این اقدام ساده چقدر می‌تواند قوی باشد: صرف 15 دقیقه در روز بر روی یادداشت روزانه می‌تواند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد در محل کار شود. این فواید می‌تواند برای ماه‌ها ادامه یابد. این خیلی مؤثرتر از آن است که اجازه دهیم ناراحتی‌های شما در طول زمان مانند حباب بزرگ شود و جایی دیگر بترکد.
 
بیرون ریختن عصبانیت برخلاف باور برخی پیشینیان فقط باعث تنگ‌تر شدن خلق می‌شود.
 
یکشنبه
 
به نظر نمی‌رسد درست باشد ولی افرادی که آگاهانه پنج عمل کوچک را از روی مهربانی و فقط برای یک روز در هفته انجام دادند، در پایان شش هفته، رضایت بیشتری از زندگی خود را گزارش دادند.
 
این فقط بخشی از تحقیقات روزافزون است که نشان می‌دهد افراد سخاوتمندتر، خوشحال‌تر و سالم‌تر هستند.
 
دوشنبه
 
زندگی خود را بدون یک شریک یا دوست نزدیک تصور کنید. دردناک است. آیا این‌طور نیست؟ یک مقاله سال 2008 نشان داد افرادی که این نوع «تفکیک ذهنی» با یک روز در هفته دور ماندن از نزدیکان و دوستانشان انجام می‌دهند بعدها به یک احساس تقویت روحیه منجر می‌شود. این کار جلو این مسئله را که آن‌ها عزیزانشان را جزء حق طبیعی بدانند و اعطاشده و قدر ندانند را می‌گیرد. تحقیقات نشان داده است که تشکر و قدردانی منظم باعث بهبود رضایتمندی زندگی می‌شود.
 
سه‌شنبه
 
روانشناسان به درک اهمیت داشتن «هدف» در زندگی رسیده‌اند. افرادی که در زندگی خود معنا می‌بینند، مقاومت بیشتری در مقابل نا ملایمت‌های موقت در زندگی نشان می‌دهند.
 
 تحقیقات نشان می‌دهد که نگاه به تصاویر قدیمی آلبوم یک راه ساده برای یادآوری چیزهایی اعم از خانواده یا دوستان، کار خیریه یا موفقیت شغلی مهم است که زندگی‌تان را معنی‌دار می‌کند.
 
به خاطر آوردن خاطرات قدیمی شما را با گذشته ارتباط می‌دهد و کمک می‌کند رویدادهای اخیر را با بینش گسترده‌تر ببینید و می‌تواند از ناامیدی‌ها و اضطراب جدید بکاهد.
 
چهارشنبه
 
گرفتاری‌های خرد و ریز زندگی می‌تواند باعث پریشانی و اضطراب شود؛ به همین دلیل دانشمندان به‌طور فزاینده‌ای به فواید مثبت احساس احترام به بزرگی و قدرت علاقه‌مند شده‌اند. حتی یک منظره از آسمان پرستاره و یا حضور در کلیسا، می‌تواند احساس شگفتی از چیزی بسیار بزرگ‌تر از خودتان را در ذهن گسترش دهد. دانشمندان متوجه شده‌اند که حتی صرف چند دقیقه برای نوشتن در مورد تجربه‌ای شگفت‌انگیز یا احترام‌برانگیز می‌تواند مردم را شادتر، با آرامش تر، صبورتر و نوع‌دوست‌تر کند.
 
اگر ایده کم آورده‌اید ویدئویی از برخی از بزرگ‌ترین مناظر روی زمین ببینید.
 
پنجشنبه
 
چیزهایی که زمانی برایمان لذت‌بخش است می‌توانند به‌سرعت اثر خوب خود را از دست بدهند. شما می‌توانید شادی اولیه را با دادن وقفه به آن دوباره به دست آورید.
 
مانند فرجه به یک غذای موردعلاقه خود برای یک هفته؛ پس از هفت روز، متوجه خواهید شد که احساس شما دوباره تنظیم شده است. بنابراین شما احساس لذت کامل را به دست میاورید. در همین زمان این تمرین ممکن است شمارا تشویق کند که سرگرمی دیگری را بیاموزید، که می‌تواند تبدیل به یک منبع جدید از لذت باشد.
 
اگر به مدت یک هفته وقفه کمی سخت است شما حداقل می‌توانید تمرین ذهن آگاهی (حضور در لحظه) در حین فعالیت‌های موردعلاقه انجام دهید برای مثال، هنگامی‌که یک قاشق غذا می‌خورید، بر سمفونی پیچیده از طعم‌ها بر روی گیرنده‌های طعم زبان تمرکز کنید. این به شما کمک می‌کند با درک لذت‌های کوچک در زندگی، استرس و اضطراب را کاهش دهید.
 
جمعه
 
یک ضرب‌المثل ایتالیایی می‌گوید «زبان به دندانی می‌خورد که درد دارد»؛ این ضرب‌المثل تمایل ذهن ما را در مورد نگهداری درد و رنج گذشته ما توصیف می‌کند.
 
روانشناسان نشان داده‌اند که متأسفانه احساس گناه، به‌طور خاص، اغلب دوباره سرباز می‌کند. نه‌تنها علت اضطراب و ناشاد بودن است، بلکه می‌تواند احساس ناامیدی در ما ایجاد کند که باعث می‌شود در آینده راحت‌تر تسلیم وسوسه شویم. به این دلیل، صرف چند دقیقه تلاش برای پرورش خود برای خوشحالی و تقویت اراده خوب است.
 
یک نمونه در نوشته‌های بعد مثال می‌زنیم:
 
نامه دلسوزانه به خود
 
زمان لازم:
پانزده دقیقه. سعی کنید این کار را یک‌بار در هفته یا حداقل یک‌بار در ماه انجام دهید
 
چگونه انجامش بدهیم:
 
ابتدا خصوصیتی درباره خودتان را مشخص کنید که باعث می‌شود شما احساس شرمندگی، عدم اطمینان یا به‌اندازه کافی خوب نبودن کنید؛ این می‌تواند چیزی مربوط به شخصیت، رفتار، توانایی‌ها، روابط شما یا هر بخش دیگر باشد.
 
هنگامی‌که چیزی را شناسایی می‌کنید، آن را بنویسید و توضیح دهید که چگونه احساس شما را می‌سازد. غمگین؟ خجالت‌زده؟
 
خشمگین؟ سعی کنید تا حد امکان صادق باشید، در نظر داشته باشید که هیچ‌کس جز شما چیزی را که می‌نویسید مشاهده نخواهد کرد.
 
گام بعدی این است که نامه‌ای به خودتان بنویسید تا مهربانی، درک و پذیرش را بیان کنید برای بخشی از خودتان که دوست نداشتید.
 
همان‌طور که می‌نویسید، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:
 
تصور کنید که شخصی وجود دارد که شما را بدون قید و شرطی دوست دارد و شما را قبول دارد. آیا این شخص در مورد این قسمت از خودتان به شما چه می‌گوید؟
 
به خودتان یادآوری کنید که همه در مورد خودشان چیزی دارند که دوست ندارند و هیچ‌کس بدون نقص نیست. فکر کنید که چه تعداد دیگر افراد در جهان با همین مشکل شما در حال مبارزه هستند.
 
شرایط و رویدادهایی که در زندگی شما، محیط و خانواده شما رخ‌داده‌اند را در نظر بگیرید یا حتی ژن‌های شما ممکن است به این جنبه منفی خودتان کمک کرده باشند.
 
به‌طور دلسوزانه‌ای، از خود بپرسید که آیا چیزهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید یا بهتر است انجام دهید تا با این جنبه منفی مقابله کنید. تمرکز بر اینکه چگونه تغییرات سازنده می‌تواند باعث احساس خوشبخت‌تر، سالم‌تر بودن شود. درباره خودتان قضاوت نکنید.
 
پس از نوشتن نامه، برای مدتی کوتاه آن را کنار بگذارید. سپس دوباره به آن بازگردید و دوباره آن را بخوانید.
 
خواندن این نامه ممکن است به‌خصوص هر زمان که احساس بدی در مورد این جنبه از خودتان داشته باشید مفید باشد؛ به‌عنوان یک یادآوری برای مهربان‌تر بودن با خود.
 
ترجمه: سوسن شکوفه
 
انتهای پیام/ش



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری