Skip to Content

گزارش/مدیر عامل آب و فاضلاب استان یزد

یک قطره آب آلوده وارد شبکه آبرسانی نشده است


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اذعان بر این مطلب که آب شبکه‌های شهر بدلیل کمبود آب ازکیفیت پایینی برخوردار نیست گفت: در بحث کیفیت وظیفه خود را درحد اعلاء انجام می دهیم و حتی یک قطره آب آلوده وارد شبکه آبرسانی نشده است و در آینده هم نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، علی اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حضرت امام و مقام معظم رهبری نقش مطبوعات و رسانه ها را در تربیت جامعه موثر دانستند و مسئولیت های مهم و سنگینی را برای آنان تعریف کرده اند.
وی گفت: مشکل کم آبی در استان ما و چند استان دیگر مضاعف است و این مشکل با خیلی از استان های دیگر متفاوت است.
این مقام مسؤول با توجه به سفر مقام معظم رهبری به یزد گفت:ایشان مهمترین مسئله استان یزد را ،مسئله آب دانستندو کارها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد ولی آنطوری که باید در مطبوعات و رسانه ها این موضوع منعکس و تحلیل نشد.
اسلامی افزود:این حق و درخواست مردم است که بدانند در آینده در حوزه آب یزد چه اتفاقی می افتد.
وی خاطرنشان کرد: مسؤولین ارشد استان به ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، استاندار یزد و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیر انتقال آب از خارج استان یزد هستند، چون در افق 1404 و 1425 استان 800 میلیون متر مکعب برآورد شده و این آب باید تا آن زمان به استان یزد انتقال پیدا کند.
اسلامی گفت: مشکلاتی که در آینده در بخش کشاورزی،صنعت و شرب به خاطر کمبود آب قرار است که متوجه استان باشد،دراین بخش کم کار شده است.
وی به قناعت در مصرف آب تأکید کرد و افزود:چون منابع آب محدودی داریم و اگر مردم استان رعایت نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با توجه به بحث کیفیت آب در استان گفت: در بحث کیفیت وظیفه خود را درحد اعلاء انجام می دهیم و حتی یک قطره آب آلوده وارد شبکه آبرسانی نشده است و در آینده هم نخواهد شد.
اسلامی ، آب شبکه‌های شهر را بدلیل کمبود آب ازکیفیت پایینی برخوردار دانست و گفت:ولی از نظر سالم بودن و بهداشتی بودن آب صد درصد اطمینان داریم.

*وضعیت آب شهرستان های یزد رو به بهبودی است

وی پیشرفت 90 درصدی آبرسانی به بهاباد را تا پایان نیمه اول سال خبر داد و افزود: خط انتقال آب به ندوشن تا پایان سال به اتمام می رسد.
اسلامی ادمه داد:بحث بیع متقابل در حوزه فاضلاب بالغ بر500میلیارد تومان در شهرستان مهریز و بافق ظرف سه  سال انجام و اشتغال جدید ایجاد می شود.

*احداث مخزن 30 هزار متر مکعبی صفائیه یزد بزودی
این مسؤول از احداث مخزن 30 هزار مترمکعب در صفائیه یزد نزدیکی دخمه تا 40روز آینده خبر داد و گفت: با احداث این مخزن مقداری از مشکلات آب در تابستان در برخی از نقاط شهر یزد حل خواهد شد.
اسلامی افزود: میزان آبی که الان از کوهرنگ به یزد انتقال پیدا می‌کند، در بخشی که به آب و فاضلاب می‌دهند، دو متر مکعب در ثانیه است که 1.2 در شهر یزد و 800 در سایر شهرهای استان که متصل به این آب هستند مصرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:در ماههای دی و بهمن 5 میلیون و 748 هزار متر مکعب آب شرب وارد شبکه می شود که این عدد درماههای تیر و مرداد به حدود 10 و نیم میلیون متر مکعب می‌رسد.

*حفر چاه آب بزودی در یزد
علی اسلامی در زمینه حفر چاه نیز اظهار داشت: 11 حلقه چاه در منطقه یزدگرد در حال حفر داریم و مجوز 20 حلقه چاه در منطقه چرخاب نیز صادر شده است، که با این اقدام، آب با کیفیت‌تری وارد مدار شبکه‌ای خواهد شد و در 2 تا 3 سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد افزود: به همه ادارات تکلیف شده که آبیاری‌ها در شب انجام شود و اگر در روز اگر مصرف زیادی داشته باشند، آب آنها قطع می‌شود و توبیخ هم در برای آن ها در نظر گرفته می‌شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری