Navigation Navigation

محتوا محتوا

حواشی خواندنی، از کنگره بزرگداشت شهدای کارگری استان یزد

از سخنان قابل تعمق مشاور رئیس جمهور تا رونمایی از تیزر و تمبر شهدا


برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای کارگر استان یزد علاوه بر برگزاری تحسین برانگیزش، با حواشی جالبی هم همراه بود که خواندن آن ها خالی از لطف نیست؛

به گزارش خبرنگار یزد امـــــــروز؛ برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای کارگر استان یزد علاوه بر برگزاری تحسین برانگیزش، با حواشی جالبی هم همراه بود که خواندن آن ها خالی از لطف نیست؛

 

در این مراسم که مسئولین و فرماندهان نظامی استان یزد حضور داشتند، دکتر رحیمی نسب مشاورامور ایثارگران رئیس جمهور و سردارکریم پور از یادگاران 8 سال دفاع مقدس به عنوان میهمانان ویژه این مراسم بودند.

 

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس گروه رزم نوازان سپاه الغدیر استان یزد به اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

 

حضور جمعیتی انبوه از مردان وزنان کارگر و خانواده های معزز شهدا برشکوه مراسم افزوده بود.

 

مدیرکل بیمه سلامت، قائم مقام مدیرکل اداره کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی،مدیرکل اوقاف، مدیرکل بنیاد شهید و فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از مسئولینی بودند که درابتدای مراسم  حضور داشتند.

 

پس ازاجرای سرود جمهوری اسلامی، اولین سخنران مراسم محمدرضا نیکنام رئیس بسیج کارگری استان بود که دقایقی را به ارئه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت.

حضور چند تن از کارگران با لباس فرم در مراسم در خور توجه بود.


پس از سخنرانی نیک نام نوبت به سخنرانی مشاوررئیس جمهور درامور ایثارگران رسید که در سخنانی قابل تامل و تعمق گفت: متاسفانه برخی از مسئولین ما از فرهنگ شهید و شهادت دور هستند.


دکتر رضا رحیمی نسب در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کارگران گفت: امروز آچاردر دست شما کارگران ، سلاح علیه دشمن است و امروز باید دشمن را با این سلاح زمین گیر کرد.


پس از سخنان مشاور رئیس جمهوراز تیزر بسیج کارگری استان رونمایی شد و سپس حاج رضا نبوی از مداح کشوری و یادگاران دفاع مقدس دقایقی را به مداحی با موضوع شهادت پرداخت و فضایی معنوی به مراسم بخشید.


استانداروهیئت همراه پس از مداحی مراسم را ترک کردند.


پس از مداحی، از سردار کریم پوراز فرماندهان دوران دفاع مقدس به عنوان سخنران اصلی مراسم،  برای ایراد سخنرانی دعوت شد.


سردار کریم پور در بخشی از سخنانش با اشاره به برکات وجودی مقام معظم رهبری برای کشور گفت: روزی آقای پوتین با امام خامنه ای دیدار داشت. پس از دیدار خبرنگاراز پوتین سوال می کند رهبر ایران را چگونه یافتی؟ وی پاسخ می دهد من دین ندارم اما خانواده ام مسیحی اند وآنچه تاکنون درباره مسیح خوانده بودم در سیمای رهبرشما دیدم.

 


باز خبرنگار سوال می کند رهبر ایران را از نظر سیاسی چگونه دیدی؟ می گوید تا زمانی که فکر این مرد زیرک، توانای دانا بر این کشور مستولی است این کشور را هیچ چیز تهدید نمی کند که این صحبت سردار با صلوات جمعیت همراه شد.

 


پس از سخنرانی سردار کریم پور، طی مراسمی با حضور حجت الاسلام برهان، سردار فتوحی، دکتر رحیمی نسب و سردار کریم پوراز خانوادهای شهدای کارگری استان یزد تقدیر شد.

 


در این مراسم از سوی خانواده های شهدا، تندیسی به پاس خدمات سردارفتوحی به وی اهدا شد.


همچنین در این مراسم از تنی چندازمسئولین استان، که درامر برگزاری این کنگره همکاری و مساعدت داشتند تقدیر و تشکر شد.


رونمایی از تمبر شهدا،اجرای سرود و اهدا جایزه به حاضرین در مراسم به قید قرعه، از دیگر حاشیه های جالب توجه این مراسم بود
 






آخرین اخبار آخرین اخبار