Navigation Navigation

محتوا محتوا

در مراسم جشن گلزیزان یزد مطرح شد

استاندار یزد:جشن گلریزان فرصتی برای بیدار شدن از خواب غفلت/هدیه یک میلیارد و 570میلیونی خیرین یزدی به زندانیان نیازمند


استاندار یزد در مراسم جشن گلریزان یزد گفت: برگزاری چنین مراسمی، تلنگری به افراد جامعه بوده تا از خواب غفلت بیدار شوند.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ مراسم جشن گلریزان در یزد با حضور مسئولین، هنرمندان و خیرین یزدی و به همت ستاد دیه استان برگزار شد.

در این مراسم استاندار یزد جشن گلریزان را یک حرکت زیبا و خداپسندانه برشمرد و گفت: برگزاری این مراسم زیبای معنوی- فرهنگی از دو دیدگاه بخشندگی و دوری از غفلت، قابل‌بررسی است.

سید محمد میرمحمدی نوع‌دوستی، ایمان و مردم‌داری را از ویژگی‌های بارز خیرین عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن انسان را جانشین خود بر روی زمین نامیده است بنابراین این جانشین باید بروز دهنده صفات خداوندی باشد که مهم‌ترین صفت خدا بخشندگی است.

میرمحمدی افزود: بخشش تنها به مادیات ختم نمی‌شود و گاهی یک لبخند به روی دیگران می‌تواند مصداق بخشش باشد که البته قدرت بخشندگی در هرکسی وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود آیات و روایات بسیاری درزمینهٔ احسان و بخشندگی اظهار داشت: خداوند تضمین کرده تا بخشش انسان‌ها را 700 برابر جبران کند و افرادی که دست خیر دارند بارها این وعده الهی را با همه وجود لمس کرده‌اند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به لزوم دقت در زندگی و رعایت قوانین جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: تنها دلیل گرفتاری زندانیان جرائم غیر عمد غفلت و سهل‌انگاری بوده چراکه اگر فردی که در اثر تصادف زندانی‌شده به تاریخ بیمه خود توجه داشت و در موعد مقرر آن را تمدید می‌کرد و یا اسلامت فنی وسیله نقلیه خود اطمینان پیداکرده بود شاید الآن در زندان گرفتار نبود.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: بنابراین برگزاری چنین مراسمی، تلنگری به افراد جامعه بوده تا از خواب غفلت بیدار شوند.

وی در پایان‌بر ضرورت حفظ کرامت زندانیان تأکید کرد و گفت: باید این کمک‌ها با رعایت حفظشان و آبروی زندانیان نیازمند صورت پذیرد.

گفتنی است در مراسم گلریزان امسال به همت خیرین نیکوکار یزدی مبلغ یک میلیارد و 570میلیون ریال جمع آوری شد.






آخرین اخبار آخرین اخبار