Navigation Navigation

محتوا محتوا


انتقاد امام جمعه تفت از کم توجهی به نماز در مدارس


امام جمعه شهرستان تفت با اشاره کم توجهی به نماز در جامعه گفت: متاسفانه در مدارس شاهد بی توجهی به امر نماز هستیم.

به گزارش یزدامروز، امام جمعه تفت امروز در نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با موضوع « آمایش سرزمین و لایحه بودجه سال 1397 کل کشور» گفت: امروز ما در کشور در زمینه فرهنگی برخی  کاستی هایی را داریم که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به بی توجهی به نماز در جامعه افزود: متاسفانه نماز در سطح کشور با بی توجهی همراه شده است و به خصوص در مدارس نیز شاهد این امر هستیم و لذا درخواست داریم که با مسئولان آموزش و پرورش در این جهت برنامه ریزی شود و به نوعی در مدارس بیش از مسائل دیگر به آن توجه شود.

امام جمعه تفت ادامه داد: تجربه نشان داده است دانش آموزانی که به قرآن اهمیت داده اند بسیار موفق تر از دیگران عمل کرده اند و به مراتب عالی تری دست پیدا کرده اند.

حجت الاسلام غفوری گفت: شورای فرهنگ عمومی و مصوبات این شوراها به عنوانی یکی از راهکارهای فرهنگی است که ائمه جمعه می توانند بسیار اثرگذار در این بخش عمل کنند و اگر این امر پیگیری شود و اجرای مصوبات آن در دستور کار قرار گیرد در زمینه فرهنگی نیز پیشرفت خواهیم داشت.

وی گفت: یکی از نقاط قوت در زمینه فرهنگی توسط شورای فرهنگ عمومی است و در صورتی که نقش این شوراها با اهمیت جلوه داده شود به خوبی میتوان به عنوان راهکاری برای ارتقای فرهنگ در جامعه و پیگیری آن استفاده کرد.

امام جمعه تفت گفت: برای ساخت مصلی ها، حوزه های علمیه، دفاتر ائمه جمعه ما نیازمند واگذاری زمین هستیم که امیدواریم مسئولان استان برای آن برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار