Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل سیاسی در یزد:

9دی وزن بین المللی ایران را بالا برد


کارشناس مسائل سیاسی گفت: 9دی وزن بین المللی ایران را بالا برد و توان ایران حتی در مذاکرات 5+1 نیز دوباره جایگاه از دست رفته خود را بدست آورد .

به گزارش یزدامروز؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، در خصوص حماسه 9 دی گفت: مشروعیت کشورهای خاورمیانه از دو طریق حاصل شده است از طریق مردم سالاری دینی که بنیان‌های مشروعیت مسائل داخل کشور است و کشورهایی که مشروعیت داخلی ندارند و برای کسب قدرت به نظام‌های بین‌المللی متوسل شده‌اند مانند عربستان که به خاطر دیکتاتوری حاکم بر کشورشان مشروعیت مردمی ندارند و برای حفظ قدرت به آمریکا متوسل شده‌اند.

ابراهیم طاهری اظهار کرد: مسئله مشروعیت نظام در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مردم سالاری دینی است و متفاوت است؛ ازهمین رو  قدرتهای  بین الملل در صدد دشمنی با جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در مسائل مربوط به سال 88، دشمنان احساس کردند عناصر داخلی دچار شکاف و انشقاق شده‌اند و در جریان برگزاری انتخابات و بعد از آن به دشمنان القا شد که می‌توانند از مشکلات داخلی ایران برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

طاهری اذعان کرد: اما در 9 دی ملت ایران با در کنار هم قرار گرفتن و نشان دادن انسجام و یکپارچگی خود به دشمنان فهماندند که فتنه‌انگیزی آنها بی ثمر بوده و جریانات 88 بحران موقت داخلی بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت: مردم ایران از طریق 9 دی زمینه استفاده و دخالت دیگران را از جریانات داخلی جمهوری اسلامی از بین بردند.

طاهری عنوان کرد: 9دی وزن بین المللی ایران را بالا برد و توان ایران حتی در مذاکرات 5+1 نیز دوباره جایگاه از دست رفته خود را بدست آورد .

وی افزود: مردم در 9 دی به دشمنان خارجی وداخلی و نظام های بین الملل فهماندند نمی‌توانند علی رغم مشکلات داخلی در ایران نفوذ و حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ز.ک






آخرین اخبار آخرین اخبار