Navigation Navigation

محتوا محتوا

دیدگاه اقشار مردم یزد از انقلاب اسلامی تا به امروز؛

اندیشه انقلابی، تفکر کهنه نیست/نسل جوان نباید از قافله انقلاب عقب بماند/عده ای نمی دانند حفظ ارزش های انقلاب واجب تر از موسیقی است


انقلاب بهمن 1357 که به تعبیر معمار کبیر آن، امام خمینی(ره) انفجار نور نامیده شده است امروز مورد هجمه های بسیاری قرار می‌گیرد؛ هجمه هایی که اهداف این اقدام آزادی خواهانه را مورد توجه قرار می دهد.

به گزارش یزدامروز؛ انقلاب بهمن 1357 که به تعبیر معمار کبیر آن، امام خمینی(ره) انفجار نور نامیده شده است؛ امروز مورد هجمه های بسیاری قرار میگیرد؛ هجمه هایی که اهداف این اقدام آزادی خواهانه را مورد توجه قرار می دهد؛ ولی آن که این انقلاب به چه دلیلی رخ داده، تا چه حد در تحقق اهداف خود موفق بوده و اینکه وظیفه نسل جوان در حفظ آرمان های این انقلاب چیست؟ موضوعی است که خبرنگاران یزد رسا از زبان مردم بیان می کنند.

عباس فخر آبادی از بازنشستگان یزد در خصوص دلایل وقوع انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران برای از میان برداشتن کفری که در زمان طاغوت کشور را فرا گرفته بود و نیز برای  رهایی از شر حکومت ستمگر شاهنشاهی دست به انقلاب زدند.

این مرد یزدی که خود در تظاهرات ضد شاهی شخصا حضور داشته  و رزمنده دفاع مقدس نیز بوده است اهداف انقلاب را محقق شده دانست و اظهار داشت: انقلاب ظلم و ستم را کنار زده است و اکنون در جهت رضایت مردم گام بر می‌دارد؛  امروز وظیفه نسل جوان است تا پیرو خط امام خامنه ای باشند و با تمام وجود در خط امام انقلاب باقی بمانند.

 

مجید منصوری سرباز وظیفه گفت: از دلایل انقلاب اطلاعات دقیقی ندارم چرا که در آن دوران حضور نداشتم و از دل مردم آن زمان بی خبر هستم ولی با نگاهی که به رسانه ها دارم تصور می کنم انقلاب اسلامی ایران اهداف خود را تا حد بسیار بالایی عملی کرده است و به امید خدا به تدریج به تمام اهداف خود خواهد رسید.

امیدوارم نسل جوان هم بتواند هم گام انقلاب به پیش آید و از این قافله عقب نماند.

 

عبدالکریم قنبرزاده؛ مسافر زاهدانی عنوان کرد: بیش از همه رفتار رژیم پهلوی بود که با اقدامات خود بزرگ‌‍‍‍ترین توهین‌ها را به مردم روا می‌داشت؛ شاه و خانواده اش با بی احترامی به طبقات اجتماعی جامعه و در رأس آن روحانیت، سیل نارضایتی جامعه را به سوی خود فرا خواند.

انقلاب اسلام روندی موفقیت آمیز داشته است و تا کنون به بخش زیادی از اهداف خود جامه عمل پوشانده و بخش کوچکی از آن ها هنوز بدون نتیجه مانده است.

سفارش من به نسل جوان این است که با فاصله گرفتن از شبکه های منحرف و فاسد ماهواره و نیز تنظیم روابط دختر و پسر در جهت مناسب خود، پیرو آرمان های شهدا بوده و خود را از انحرافات حفظ کنند؛ جوانان ما با ماندن در مسیر دین مبین اسلام و نیز تلاش روز افزون در مسیر کسب علم و دانش، ادامه دهنده را سرخ شهدا باشند و شک نکنند که این راه، راه خیر و صلاح و شکوفایی برای آن ها است.

 

قاسم مظلوم؛ شهروند یزدی گفت: بنده در آن زمان 3 ساله بودم و چیز زیادی در ذهن ندارم؛ از پدر و مادر خود شنیدم که در دوران پهلوی، حکومتی طاغوتی و برپایه کفر بوده است، مردم به رهبری امام خمینی(ره) قیام کردند تا حجاب و عزت به جامعه ما بازگردد؛ تا جامعه مسلمان ما بتواند در سایه اسلام و تحت فرامین خداوند زندگی کند.

در زمان حکومت شاه وجود خان و کدخدا در روستاها و شهرها مردم را به ستوه آورده بود ولی به حمد الله اکنون با پیروزی انقلاب تمام آن آرمان ها به پیروزی رسیده اند و کسی در محله و مدرسه دچار تبعیض هایی که در آن زمان وجود داشت نیست و همه با هم برابر هستند.

نسل جوان باید با مطالعه تاریخ انقلاب در این راه و مسیر بماند و به جای توجه به اموری چون مدگرایی و امثال آن، جوانان آن زمان را الگوی خود قرار داده و به فکر جامعه خود باشند.

 

طاووسی؛ جوان هنرمند یزدی اظهار داشت: با توجه به عواملی مانند فرهنگ، عقاید و ساختار اجتماعی خاص مردم ایران، حکومت شاهنشاهی پهلوی آن چیزی نبود که مردم ایران بتوانند با آن سازگار باشند؛ مردم ایران به عنوان پیروان دین مبین اسلام هرگز اجازه نمی دهند تا هیچکس حتی پادشاه کشور، حکومتی طاغوتی ضد دین و حتی غیر دینی را به وجود آورد، سیاست های مختلف رژیم از جمله سیاست های فرهنگی مثل بی حجابی و نیز سیاست‌های وابستگی محمدرضا پهلوی در تفکر غیور ایرانیان جایی نداشت و نهایتا موجب شد پس از سال ها مبارزه این مردم و ظهور رهبر انقلاب امام خمینی(ره)، دودمان پهلوی را برچیده و حکومتی باب میل خود به وجود آورند؛ حکومتی که با وجود کاستی های بسیار به آن عشق می ورزند.

انقلاب اسلامی ایران انقلابی به تمام معنا پیروز و به تمام اهداف خود رسیده است و این وظیفه نسل امروز ماست که با حفظ این ارزش ها، کاستی ها را برطرف کنند تا ایرانی آباد و ارزشمند داشته باشیم، جای تاسف است که برخی جوانان نمی دانند حفظ ارزش های انقلاب و ماندن در راه امام(ره) و رهبری، بسیار واجب تر از گوش دادن به موسیقی، بازی با تلفن همراه و چرخ زدن در خیابان ها است؛ من مخالف موسیقی نیستم ولی این ها اموری جزئی در زندگی هستند و نه همه آن، باید تنها ساعتی از روز را به آن ها اختصاص داد.

 

نگهداری؛ جوان یزدی گفت: بدون شک می توان گفت که روند جامعه آن سیر سلوکی و معنوی که مردم خواهان آن بودند را طی نمی کرد؛ اقدامات ضد دین و ضد معنویت رژیم شاهنشاهی، اقدامات اقتصادی و تبعیض های گسترده آن دوران همه دست به دست داده و مردم را آن قدر در فشار قرار داد تا از خانه های خود بیرون بیایند و در حماسه ای بی نظیر انقلاب مارا رقم بزنند.

از آنجا که در آن زمان نبودم در خصوص اهداف انقلاب اطمینان ندارم ولی با توجه به گفته های مردم و برنامه های رسانه، معتقدم انقلاب اسلامی ایران در تحقق اهداف خود موفقیت بسیار کمی داشته و حتی به 20 درصد از آن ها هم دست نیافته است.

نسل آینده ساز ما باید فارغ از تفکرات مذهبی و قومیتی، انسانیت را مورد توجه قرار دهند و به ساختن کشور بپردازد و با تلاش خود اجازه ندهد حقی از کسی پایمال شود؛ ما باید شاهد انقلاب باشیم که به عمل  به اهداف خود رسیده است نه کتبی و شعاری!

خاندان پهلوی قصد داشت که با ادامه حکومت خود همان ظلم رضاشاهی و چپاول اموال مردم را ادامه دهد؛ ولی مردم از این ستم ها به تنگ آمده بودند و تصمیم بزرگی گرفتند؛ تصمیمی که با رهبری امام خمینی با وجود همه تبعیدها و شکنجه ها، با اردا مردم نهایتا در 22 بهمن به بار نشست.

 

یکی از کارمندان دستگاه های دولتی یزد گفت: خوشبختانه انقلاب به همه اهداف خود رسیده است ولی مردم به خصوص نسل جوان باید با هوشیاری و حفظ اتحاد حافظ این انقلاب باشند؛ انقلاب 57 را جوانان به وجود آورده اند و امروز نسل چهارم انقلاب باید بداند که این میراث به سادگی به دست آن ها نیرسیده و در این راه خون های بسیاری ریخته و زحمات سنگینی کشیده شده است؛ جوانان ما بدانند بار حفظ ارزش های ملت ایران امروز بر دوش آن ها است.

 

مسافر اهل تهران که خانه دار بود نیز اظهار کرد: به طور کلی باید گفت که دیدگاه ها متفاوت است؛ به نظر من انقلاب در ابتدا به اهداف خود رسیده بود ولی اکنون فاصله هایی حس می شود که اهداف انقلاب را مورد توجه قرار داده است.

نسل جوان ما باید با تلاش در جهت کسب علم و دانش با اندیشه ای باز و سازنده وارد عمل شود تا از تحولات جهانی عقب نماند و اندیشه انقلابی را با متناسب با شرایط روز به جهان عرضه کند؛ اندیشه انقلابی نباید تفکری کهنه به نظر بیاید بلکه باید با تلاش جوانان ما حقیقت آن که اندیشه ای نو و سازنده است، آشکار شود.

یزدرسا/






آخرین اخبار آخرین اخبار