Navigation Navigation

محتوا محتوا

جوکار:

ایستادگی قوه قضائیه در برابر فشارها تحسین برانگیز است


دکتر محمدصالح جوکار گفت: قوه قضائیه برای داشتن عملکرد مناسب و مطلوب، باید فضا را برای قانون شکنان تنگ کند تا قانون شکنان احساس ناامنی کرده و دنبال اقدامات غیرقانونی نروند. اقدامات قوه قضائیه به عنوان شمشیر برنده نظام بسیار مهم است و باید این قوه بر سر تمام خلاف‌کاران سایه بیندازد.

به گزارش یزد امـــــــروز، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با عصرسیاست با اشاره به عملکرد قوه قضائیه در سال‌های اخیر گفت: صحبت کردن در خصوص عملکرد قوه قضائیه دقت خاصی را می‌طلبد و باید مبتنی بر اطلاعات دقیق باشد اما  آن توضیحی که از مجموعه عملکرد قوه قضائیه می‌توان داد این است که این قوه در چند سال اخیر عملکرد شاخصی داشته است.

دکتر محمدصالح جوکار اظهار داشت: قوه قضائیه برای داشتن عملکرد مناسب و مطلوب، باید فضا را برای قانون شکنان تنگ کند تا قانون شکنان احساس ناامنی کرده و دنبال اقدامات غیرقانونی نروند. اقدامات قوه قضائیه به عنوان شمشیر برنده نظام بسیار مهم است و باید این قوه بر سر تمام خلاف‌کاران سایه بیندازد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مردم به واسطه اقدامات قوه قضائیه احساس امنیت کنند و مردم به واسطه این قوه به حق و حقوق خود برسند آن موقع است که می‌توان از عملکرد مناسب این قوه سخن گفت.

جوکار تصریح کرد: اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری به قوه قضائیه که در دیدار اخیر کارکنان این قوه با مقام معظم رهبری مطرح شد نصب العین و به عنوان منشور کاری این قوه در نظر گرفته شود اثرات بسیار مطلوبی به بار خواهد نشست.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با تاکید بر دغدغه‌های رهبری در خصوص افزایش تعداد زندانیان و افزایش تعداد پرونده‌های قضائی عنوان کرد: قوه قضائیه باید با روند پیشگیرانه‌ جلو افزایش این آمار را بگیرد تا اثرات سوء این موضوع بر جامعه کم رنگتر شود که البته این وظیفه پیشگیری صرفا جزء وظایف قوه قضائیه نیست و باید دیگر نهادها نیز در این راستا تلاش کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از استقلال قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه نباید تحت تاثیر جو و فشارهای وارده قرار بگیرد بلکه این قوه ملاک عمل باید برایش قانون باشد که این قانون مداری اجازه لغزش را نمی‌دهد. قوه قضائیه باید به فشارهای جو عمومی که در هر دوره‌ای به نفع یا علیه کسی است بی‌توجه باشد.

وی با اشاره به سابقه طولانی فشارها به قوه قضائیه تاکید کرد: این فشارها مربوط به اکنون نیست و از گذشته صاحبان قدرت و ثروت می‌خواهند با فشارهای خود استقلال این قوه را به تاراج ببرند که با قاطعیت این قوه به جایی نرسیده اندو این قوه به خوبی استقلال خود را حفظ کرده و خواهد کرد.

جوکار با تاکید بر اعلام آمادگی مجلس در همکاری با قوه قضائیه در برخورد قاطع با متخلفان اظهار داشت: این نکته برخی از قوانین دست و پا گیر است یا شفافیت ندارد درست است و در همین راستا مجلس آمادگی دارد که با پیشنهاد قوه قضائیه این قوانین را به روز رسانی کند تا این قوه در راستای اجرای عدالت با خلأ قانونی مواجه نباشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز رضایت از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با متخلفان فارق از نگاه‌های حزبی و فشارها تصریح کرد: امیدواریم این قوه نقاط قوت خود از جمله برخورد با دانه درشت ها و حفظ استقلال خود را بیش از پیش تقویت کند تا کسی به فکر سوء استفاده و دور زدن قانون نیفتد.






آخرین اخبار آخرین اخبار