Navigation Navigation

محتوا محتوا

کشور را آب برد؛ امداد و نجات را خواب!

بودجه‌ میلیاردی هلال احمر کجا هزینه می‌شود؟/استان یزد در گیر و دار عزل و نصب ها!


هر چند برخی اعتقاد دارند که در هلال احمر بریز و بپاش زیاد است و بودجه‌ها به درستی هزینه نمی‌شود اما داستان غم انگیز تر بوی سیاسی کاری از ساختمان صلح است!

به گزارش یزدامروز، بر اثر بارندگی‌های شدیدی که طی هفته جاری استان بوشهر و کرمان را در بر گرفت، تاسیسات شهری و زیرساخت‌های ارتباطی بسیاری از شهرها و روستاهای این استان از بین رفته است.

این بارش‌ها که به شکل باران و به راه افتادن سیل بوده سبب شد که 8 شهر استان بوشهر با تعدادی انبوهی از روستاهای این استان هم اکنون در معرض سیل قرار گیرند به گونه‌ای که شهرستان‌های جم، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان و دشتستان با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

اما نکته قابل تامل حضور کمرنگ هلال احمر در این حوادث است؛ هلال احمر با بودجه‌های نجومی و میلیاردی که از دولت و سازمان‌های داخلی و خارجی دریافت می‌کند آنچنان که باید در این حوادث حضور پیدا نکرده و همیشه دست سوم و چهارم ماجرای امداد است و تنها به دادن آمارهایی اکتفا می‌کند. آماری از اسکان و برپایی هزاران چادر! آنچنان که گفته می شود 852 خانوار از سیل نجات داده شد و مثلا 521 چادر زده شد، یا اینکه این تعداد نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند! که هیچ وقت مشخص نیست این آمار چگونه تهیه می‌شود و از کجا می‌آید.

هر چند برخی اعتقاد دارند که در هلال احمر بریز و بپاش زیاد است و بودجه‌ها به درستی هزینه نمی‌شود اما داستان غم انگیز تر بوی سیاسی کاری از ساختمان صلح است!

با اتمام پاییز امسال، مرحله نخست عزل و نصب ها در بزرگترین تشکل مردم نهاد کشور به اتمام رسید؛ هلال احمر تشکلی که ظاهرا مردم نهاد است اما تمام عزل و نصب آن دولتی انجام می‌شود و وابستگی بودجه‌ای آن به دولت نیز به نوعی آن‌ها را وام دار می‌کند.

هلال احمر استان یزد هم از این عزل ونصب ها بی بهره نبود و در پی فشارهای پی در پی پس از سفر روحانی به یزد! مدیر عامل جدید بر کرسی ساختمان صلح یزد تکیه زد.

اما مدیر عامل پر حاشیه و جنجالی هلال احمر استان یزد که خیلی هم اعتقادی به مدیران استانی و بومی ندارد گویا به مذاق مدیران استان خوش نیامده و حمایتی از وی نمی کنند.

اما فارغ از همه این موضوعات و هزینه تراشی های بی حد و حصر جناب مدیر عامل برای هلال احمر یزد، وی کمر به تغییر نیروهای انقلابی این نهاد بسته و اخیر وی با عزل و نصب های عجیب و غریب نیروهای محتخصص و متعهد این جمعیت را در پایین ترین سمت ها و در دور دست ترین شهرستان های استان منصوب کرده است که این موضوع از سوی دستگاه های نظارتی و مسئولان استان قابل پیگیری است.

هلال احمر که گویا اخیراً بیشتر به یک دستگاه تبلیغی و سیاسی برای انتخابات شباهت دارد تا یک نهاد مردمی و امداد رسان در آستانه انتخابات 96 می تواند مهره خوبی برای اعمال برخی فشارها باشد، در صورتی که با توجه به پهنه و گستردگی استان یزد، مردم این دیار هر روز شاهد یکی از حوادث طبیعی چون زلزله، سیل و خشکسالی هستند و نیاز است جناب مدیر عامل! بیشتر از اینکه به فکر سیاسی کاری و هزینه تراشی باشد کمی هم برای حوادث و وقایع احتمالی استان چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/س*

 






آخرین اخبار آخرین اخبار