Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون دادگستری یزد:

تاکنون 60 هزار نفر در سامانه ابلاغ الکترونیکی دادگستری یزد ثبت نام کردند


معاون دادگستری یزد با اشاره به دستاوردهای دستگاه قضایی استان در اجرای طرح ابلاغ الکترونیک، از صدور ماهانه 20 هزار ابلاغ الکترونیکی در استان یزد خبر داد.

یزدامروز؛«حجت اسدی» در جریان بازدید از ایسنا در گفت‌وگویی اختصاصی، با اشاره به الکترونیکی شدن دادگستری یزد، اظهار کرد: ابلاغ الکترونیکی از جمله اقدامات انجام شده و در دست اجرای دادگستری استان یزد در راستای برنامه‌های الکترونیکی شدن قوه قضائیه است .

وی با بیان این‌ که در روش سنتی فرآیند صدور و ابلاغ احضاریه‌ها یک یا دو هفته زمان سپری می‌شد، گفت: در شیوه سنتی صدور ابلاغیه‌ها، علی‌رغم هزینه زیاد و زمان طولانی فقط هفت درصد ابلاغیه‌های واقعی به مخاطبین می‌رسید .

معاون آمار و فناوری دادگستری یزد با اشاره به ویژگی‌های الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها دستگاه قضایی، ‌افزود: با تغییر شیوه صدور از سنتی و مدرن آمار اعلام وصول ابلاغیه‌های واقعی از هفت درصد به 90 درصد افزایش یافته است .

اسدی کاهش فرآیند رسیدگی ابلاغیه در بسیاری از پرونده‌های قضایی از دو ماه به چند ساعت را از جمله ویژگی‌های الکترونیکی شدن دستگاه قضایی در استان یزد دانست و بیان کرد: در ابلاغ الکترونیک پیامکی به مخاطب ارسال می‌شود که وی را از ارسال ابلاغ به آدرس الکترونیکی او مطلع می‌کند و افراد می‌توانند بعد از دریافت پیامک به آدرس الکترونیکی خود مراجعه و با ورود به سامانه تعیین شده از مشروح ابلاغ خود آگاه شوند .

این مقام مسئول با بیان این که در حال حاضر حتی دورترین نقطه تا مرکز استان تحت پوشش خدمات الکترونیکی دستگاه قضایی استان یزد هستند،‌ تصریح کرد: هر کس یک گوشی معمولی داشته باشد، ‌می‌تواند از وضعیت ابلاغ الکترونیکی خود مطلع شود .

معاون دادگستری یزد صرفه جویی مالی و عدم به کارگیری عمده نیروهای انسانی سیستم قضایی را از دیگر ویژگی‌ ‎ های اجرای طرح ابلاغ الکترونیک در این استان دانست و گفت: در حال حاضر ماهانه حدود 20 هزار ابلاغ الکترونیک در استان یزد صادر می‌شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تاکنون بیش از 60 هزار نفر در استان یزد با ثبت‌نام در سامانه «ثنا» دادگستری تحت پوشش طرح الکترونیکی شدن دستگاه قضایی قرار گرفتند،‌ خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه استان یزد بر اساس آخرین آمار اعلام شده، رتبه دوم کشوری در صدور ابلاغیه‌های الکترونیکی را به خود اختصاص داده است .

این مقام قضایی، تصریح کرد: با توجه به اهمیت ابلاغیه‌های الکترونیکی لازم است کلیه افراد اعم از این‌که در حال حاضر در دادگستری پرونده دارند یا سابقاً پرونده داشتند و در جریان رسیدگی است و حتی افرادی که دارای پرونده نیستند در سامانه ابلاغ دادگستری ثبت‌نام کنند تا در صورتی که اقدامی در دستگاه قضایی نسبت به آنها صورت گرفته باشد از اقدامات انجام شده به صورت الکترونیکی مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان یزد کلیه دادخواست‌های دادگاه‌های حقوقی، خانواده، اظهارنامه، تجدید نظرخواهی، کیفری و حقوقی، واخواهی، ثبت‌نام ثنا و کلیه دادخواست‌های شورای حل اختلاف در راستای الکترونیکی شدن دستگاه قضایی توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سطح شهر یزد انجام می‌شود و مراجعه کنندگان به دادگستری برای ثبت موارد فوق باید مستقیماً به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و از مراجعه با دادگستری خودداری نمایند .






آخرین اخبار آخرین اخبار