Navigation Navigation

محتوا محتوا

خواجه سروي مطرح کرد

حاشیه سازی های روحانی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های دولت است


خواجه سروی تاکید کرد: دولت روحانی کارنامه قوی در عملکرد ندارد و تنها چیزی که در این دولت به آن تکیه داشتند برجام بود که این طرح نیز با اجرای تحریم های جدید در سنای آمریکا با شکست مواجه شد و این باعث شد دست دولت روحانی کاملا خالی باشد.

به گزارش یزدامروز، معاون سابق وزير علوم در خصوص صحبت های اخیر روحانی در مصاحبه با اردکان گویا گفت: آن چیزی که جمله کلیدی روحانی در صحبت هایش بود این بود که ما به فکر منطقه قوی باشیم نه به فکر کشور قوی که به نظر من اشتباهی را در این زمینه مرتکب شدند و ما ورای آن اشتباه که برای یک رئیس جمهور سطح پایینی از تفکر است ان این است که اگر ما خواسته باشیم یک منطقه قوی داشته باشیم قائدتا این منطقه قوی یک مکان مشخص و کشوری را می خواهد که در آن کار شود و مسیر طی شود در حالی که روحانی به این نکته اشاره ای نکرده است.

وی ادامه داد: ما بر اساس تفکر انقلاب اسلامی بر این اعتقادیم که سابقه عملکردی این انقلاب زمانی میتواند حکومت مرکزی تشکیل دهد و زمانی می تواند آموزه های انقلاب اسلامی در منطقه را ترویج دهد که کشوری به نام ایران در منطقه وجود داشته باشد و ایران اسلامی بتواند به عنوان کشور اول منطقه ظهور پیدا کند که اگر این اتفاق بیفتد می توان گفت که در این زمینه امیدوار به شکل گیری منطقه قوی هستیم و در غیر این صورت حتی نمی توان به منطقه قوی هم امیدوار بود.

خواجه سروی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم منطقه قوی داشته باشیم باید سعی کنیم در جهان اسلام قطب اسلامی را تشکیل دهیم و این یک لوازمی دارد، روحانی ایده را گفته است که همان ایجاد قطب اسلامی و منطقه ای قوی است، اما لازمه این قطب، کشوری قوی مثل ایران است که به عنوان کانون قدرت اسلامی مطرح باشد و ما معتقدیم برای این که به قطب اسلامی تبدیل شویم باید به کشوری قوی تبدیل شویم.

وی با اشاره به حاشیه سازی های اخیر روحانی گفت: دولت روحانی کارنامه قوی در عملکرد ندارد و تنها چیزی که در این دولت به آن تکیه داشتند برجام بود که این طرح نیز با اجرای تحریم های جدید در سنای آمریکا با شکست مواجه شد و این باعث شد دست دولت روحانی کاملا خالی باشد، بنابراین روحانی با ایجاد فضاهای حاشیه ای و عوض کردن میز بازی و سرگرم کردن منتقدین و موافقین خود، سعی می کند این کاستی ها را پنهان کند و یا این که با این بازی ها بتواند وزرای مطلوب خودش را وارد کار کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی تاکید کرد: همه این حاشیه ها سرپوش گذاشتن بر ضعف های دولت است. این گفته ها امنیت و هویت ملی را تقویت نمی کند و اگر واقعا این گفته ها از طرز فکر وی باشد برای موقعیت ایران خطرساز خواهد بود و در مقام حرف نیز باعث تشویش اذهان خواهد شد. دولت آقای روحانی بیشتر حرف می زنند و اقدام و اثر عملی مهمی به دنبال نداشته است و جز حرف چیزی به ظهور نرسیده است.

انتهای پیام/

 






آخرین اخبار آخرین اخبار