Navigation Navigation

محتوا محتوا


دامداران؛ علت اصلی گران شدن قیمت لبنیات در یزد


رئیس اتحادیه صنف لبنیات یزد اظهار داشت: با توجه به گرانی علوفه و مخارجی که در پی تولید محصولات لبنی وجود دارد، دامداران اقدام به افزایش قیمت لبنیات در یزد کردند.

 به گزارش یزدامروز؛ لبنیات که یکی از گروه‌های مهم هرم غذایی را به خود اختصاص داده که شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ، بستنی و کشک است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار‌ند و تاکیدات بسیاری به خوردن این گروه مهم غذایی شده است.

سال گذشته در آمارها اعلام شد که مصرف لبنیات در ایران بسیار ناامید کننده است زیرا طبق گزارش سازمان WHO سرانه مصرف لبنیات در ایران به ازای هر نفر در سال 66 کیلو گرم بوده که رتبه 98 را در بین 100 کشور به خود اختصاص داده و این در حالی است که کشور فنلاند با مصرف 361 کیلوگرم به ازای هر نفر در سال رتبه نخست را دارد.

این آمار سازمان WHO در زمانی گرفته شد که قیمت لبنیات در ایران تقریبا مناسب تر از الانی بود که در انتهای سال 97 و هفته گذشته باز سیر صعودی به خود گرفت و افزایش یافت که بدون شک نگرانی‌هایی که در قبل نسبت به مصرف لبنیات در کشور وجود داشت را به علت پایین آمدن قدرت خرید مردم کاهش می‌دهد.

دامداران؛ علت اصلی گران شدن قیمت لبنیات در یزد

سید ضیاء فروزانی علت اصلی گرانی لبنیات در استان یزد را دامداران اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به گرانی علوفه و مخارجی که در پی تولید محصولات لبنی وجود دارد، دامداران اقدام به افزایش قیمت لبنیات در یزد کردند.

رئیس اتحادیه صنف لبنیات یزد با بیان اینکه ما نسبت به گران شدن لبنیات رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهیم اضافه کرد: دامداران علت‌های افزایش قیمت لبنیات را ارائه می‌کنند که از سوی سازمان‌های مربوطه این علت‌ها بررسی و در صورت مثبت بودن آن، اقدامات لازم صورت می‌گیرد و در غیر این صورت اگر مطالب ارائه شده صحت نداشته باشد افزایش قیمتی را نخواهیم داشت.

وی همچنین به واحدهای متخلف نیز هشدار داد و افزود: اگر واحدی در یزد به فروش مواد لبنی بیش از قیمت مصوب اقدام کند بدون شک برخورد خواهیم کرد و اگر شهروندان اینگونه تخلفاتی را در سطح استان مشاهده کردند می‌توانند به سازمان مربوطه گزارش بدهند و ما نیز اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد.

تسنیم/

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار