Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل تشکل های دینی کشور:

دینداری نسل جوان با نوحه‌ها و مرثیه‌ها حفظ خواهد شد


مدیرکل تشکل های دینی کشور از نوحه‌های معنوی به عنوان گنجینه‌های این انقلاب یاد کرد و افزود: فرهنگ و دینداری نسل جوان با همین نوحه‌ها و مرثیه‌ها حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام مجید باباخانی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز با بیان این مطلب که  مداحی و ستایشگری با سه عنصر محتوا،هنر و معنویت آمیخته شده و قرار گرفتن این سه موضوع در کنار هم می‌تواند کار را به اوج برساند گفت: در خصوص عنصرمحتوا و معارف باید گفت محتوایی که منتقل می‌شود محتوای ناب دینی و بسیار اثرگذار است.

مدیرکل تشکل های دینی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عنصر دوم یعنی هنر اذعان داشت: محتوای ناب با شعر و در قالب دستگاه‌ها، نواها، نوحه‌ها و ... به مخاطب منتقل می‌شود و بر جان و دل او می‌نشیند.

وی معنویت را سومین عنصر در بحث مداحی و ستایشگری دانست و افزود: آمیخته شدن دو موضوع قبل با معنویت می‌تواند اثر بسیار بالایی را بر مخاطب داشته باشد و این سه عنصر با هم یک معجونی را به وجود می‌آورد که چه بسا دینداری مردم با آن حفظ می‌شود.

مدیر کل تشکل‌های دینی کشور از نوحه‌های معنوی به عنوان گنجینه‌های انقلاب یاد کرد و افزود: فرهنگ و دینداری نسل جوان با همین نوحه‌ها و مرثیه‌ها حفظ خواهد شد.

باباخانی تصریح کرد:هر فرصتی قطعاً با خود تهدیدی را به همراه دارد و شیطان برای هر چیزی که در مسیر سعادت انسان مؤثر باشد نقشه‌ای را در نظر گرفته است.

وی افزود: در مسیر مداحی و ستایشگری نخستین توطئه نفس خود انسان است و توطئه دیگر دشمنان این نظام و انقلاب هستند که هیئات و مداحان ارزشی را نشانه گرفته‌اند.

مدیر کل تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاکنون با پرچم امام حسین (ع) پیش رفته است تصریح کرد: در تمام بحران‌ها و مشکلات مردم در این دستگاه حضور داشته و به بهترین نحو آن را برگزار کرده‌اند.

شایان ذکراست تاکنون 1400 مداح و شاعر آیینی استان در سامانه طوبی ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار