Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون توسعه مشارکت‌های امداد استان یزد خبر داد

رشد ۵ درصدی میزان صدقات در سال جاری نسبت به سال قبل/یزدی ها سخاوتمند ترین مردمان کشور


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از رشد ۵ درصدی میزان صدقات در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: رشد این میزان صدقات، علیرغم مشکلات اقتصادی جامعه نشان از سخاوتمندی یزدی‌ها دارد.

به گزارش یزدامروز؛ غلامرضا مشعل چی در مصاحبه با یزدرسا؛ از رشد ۵ درصدی میزان صدقات در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری ما جمع‌آوری ۸ میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که تاکنون 7 میلیاردتومان آن جمع‌آوری‌شده و 87 درصد تحقق برنامه داشتیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد، یزدی‌ها را سخاوتمندترین مردمان کشور دانست و گفت: رشد این میزان صدقات، علیرغم مشکلات اقتصادی جامعه نشان از سخاوتمندی یزدی‌ها دارد ضمن اینکه ما درزمینهٔ های دیگر نظیر رسیدگی به بچه‌های یتیم، عقیقه، نذر، خیرات و زکات هم با رشد همراه بودیم.

 مشعل چی ادامه داد: کمیته امداد به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه حمایتی کشور وظیفه رسیدگی به نیازمندان و محرومین را داشته و در استان یزد هم این نهاد در همه شهرستان‌ها دفتر داردکه شناسایی نیازمندان، ارائه خدمات حمایتی و نهایتاً توانمندسازی آنان از وظایف این شجره طیبه امام راحل است.

وی بابیان اینکه در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی به دنبال جذب کمک‌های آنان برای ارائه خدمت به نیازمندان هستیم گفت: یکی ازسر فصل‌ها در این معاونت بحث صدقات است و صدقات در استان یزد توسط ۱۸۰ هزار مشترکی که در ارتباط دائم و مستمر با کمیته امداد هستند جمع‌آوری می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی امداد استان بابیان اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده در هر شهرستان صرفاً برای نیازمندآن‌همان منطقه هزینه می‌شود درباره مصادیق هزینه کرد صدقات اظهار داشت: صدقات درراستای رفع نیاز مددجویان تحت پوشش و غیر مددجویانی که شرایط را داشته اما هنوز نتوانستند تحت پوشش قرار بگیرند هزینه می‌شود و مصادیق آن‌هم تهیه جهیزیه، ازدواج، معیشت، رفع سوءتغذیه در مادران باردار و شیرده و کودکان زیر 5 سال دارای سوءتغذیه و کمک‌هزینه درمان است که کمیته امداد به‌عنوان یک دستگاه بیمه‌گر تقریباً تمامی مددجویان خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده و هزینه‌های درمان آنان را پرداخت می‌کند.

وی تعمیر و احداث مسکن را از دیگر هزینه کردهای صدقات عنوان کرد و افزود: افرادی که حدنصاب‌ها را کسب کنند برای تهیه مسکن آنان اقدام شده و تعمیر مسکن هم برای تمامی مددجویانی که مسکن آنان نیاز به تعمیر داشته باشد انجام می‌شود.

روش‌های پرداخت صدقات 

مشعل چی در خصوص روش‌های پرداخت صدقات هم گفت: یکی از این روش‌ها صندوق‌های نصب‌شده در خیابان‌ها و منازل است اما آسان‌ترین روش، پرداخت‌های الکترونیکی است که همشهریان می‌توانند به یکی از روش‌های ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 8877، کد ussd*8877*035#، سامانه تلفن رایگان گویای نیکوکاری به شماره 096887 و نرم‌افزارهای تلفن همراه مثل آپ، بله باد صبا هم دارای بخش صدقات بوده و با کمیته امداد همکاری دارند صدقات خود را پرداخت کنند.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی امداد استان، تعداد صندوق صدقات در منازل را ۱۵۵ هزار صندوق دانست و ابراز داشت: صدقات در منازل به‌صورت دوره‌ای و به‌طور متوسط دو ماه یک‌بار تخلیه می‌شوند.

مشعل چی در پایان تصریح کرد: مردم عزیز استان می‌توانند انتقادات، پیشنهاد‌ها و مسائل خود را با شماره تلفن ۱۸۱۱ با کمیته امداد در میان بگذارند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار