Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدير كل ورزش و جوانان استان يزد عنوان کرد

سرانه 87 سانتي مترمربعی فضاي ورزشي هر يزدي/66 طرح عمراني ورزشي در استان در دست اجراست


مدير كل ورزش و جوانان استان يزد با اشاره به اقدامات موثر اعتباري و عمراني اين اداره كل در سالجاري، اظهار كرد: مجموع سرانه كنوني فضاهاي ورزشي استان 87 سانتي‌متر مربع به ازاي هر نفر است كه تا رسيدن به يك مترمربع در افق 1404 فاصله زيادي دارد.

به گزارش یزدامروز؛ «مسعود شريعتي» در جمع خبرنگاران اظهار كرد: خوشبختانه در سال 95 پيشرفت‌هايي خوبي در ورزش استان اعم از ورزش قهرماني، ورزش همگاني، بحث زيرساخت‎‎ها و امور مربوط به جوانان اتفاق افتاد.

به گفته‌ي وي، در بحث اعتبارات 19 ميليارد تومان براي اداره كل ورزش و جوانان استان در سال جاري مصوب شده بود كه استان‌ يزد با تخصيص‌هاي خوبي كه داشت، جزو استان‌هاي برتر در زمينه جذب اسناد خزانه بشمار آمد.

وي در مورد برخي طرح‌هاي عمراني حوزه ورزش نيز اظهار كرد: اسكواش يكي از رشته‌هاي ورزشي پرافتخار در استان است كه سال‌ها از نداشتن زيرساخت براي برگزاري مسابقات ملي و بين‌المللي رنج مي‌برد ولي خوشبختانه با اعتباراتي كه به اين حوزه اختصاص يافت در سال گذشته بخش مسابقه و تمريني اين مجموعه مورد بهره‌برداري قرار گرفت و اميدواريم تا نميه اول سال آينده نيز بخش مسابقه‌اي و قهرماني آن آماده افتتاح شود.

اين مسئول از تخصيص پنج ميليارد تومان ار محل مصوبات سفر رياست جمهوري به استان براي تكميل پيست مسقف دوميداني ورزشگاه بزرگ يزد خبر داد و ابراز اميدواري كرد با تكميل اين طرح تا پايان سال 1396 زيرساخت مناسبي براي اين رشته ورزشي مادر در استان فراهم شود.

شريعتي از ديگر طرح‌هاي عمراني سال جاري براساس اعتبارات تخصيص يافته را طرح رضوانشهر، ورزشگاه شهيد محصل مهريز، تعويض كف‌پوش سالن 14 معصوم و تكميل سالن نيمه تمام روستاي زردين ذكر كرد.

به گفته‌ي اين مسئول، هم‌اكنون 66 طرح عمراني ورزشي در استان وجود دارد كه با اعتبارات مختلفي كه به آنها تخصيص مي‌يابد در دست اجراست.

وي ابراز اميدواري كرد كه در سال جاري شاهد تكميل سالن‌هاي 1200 نفري بافق، زارچ و ابركوه، سالن ورزشي فهرج و تعويض كف‌پوش‌هاي چندين سالن ورزشي در محلات شهر يزد و برخي شهرستان‌هاي استان باشيم.

وي در همين رابطه از تكميل و بهره‌برداري سالن ورزشي بخش مركزي شهرستان بهاباد به عنوان اولين سالن ورزشي سرپوشيده در اين بخش محروم، سالن ورزشي ملاباشي و چندين زورخانه خيري در استان در ايام الله دهه فجر امسال خبر داد.

مدير كل ورزش و جوانان استان سرانه كنوني فضاهاي ورزشي متعلق به اين اداره كل را 61 سانتي‌متر مربع براي هر يزدي و به احتساب ساير فضاهاي ورزشي استان 87 سانتي‌متر مربع خواند و گفت: البته اين سرانه تا رسيدن به يك مترمربع در افق 1404 فاصله زيادي دارد.

شريعتي با اشاره به افزايش سهميه چمن مصنوعي استان از دو به 12 مورد در سال جاري گفت: اين چمن‌هاي مصنوعي كه شش مورد آن به بهره‌برداري رسيده و شش مورد ديگر تا پايان سال آماده بهره‌برداري مي‌شود، در 9 شهرستان يزد با مشاركت دهياري‌ها و شوراهاي اسلامي ايجاد يا در حال ساخت است.

«احمد طالبي» معاون امرو فرهنگي و جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان نيز در اين نشست خبري اظهار كرد: بخشي از فعاليت‌هاي اين حوزه مربوط به انجمن‌ها و سازمان‌هاي مردن نهاد و بخشي نيز مرتبط به رفع نيازهاي حوزه جوانان است كه براساس نيازسنجي‌هاي انجام شده، مهمترين نياز كنوني جوانان يزدي اشتغال است كه بايد به اولويت تمام دستگاه‌ها تبديل شود و اداره كل ورزش و جوانان نيز در اين باره نقش هماهنگ كننده را دارد.

وي از ديگر موضوعات در دستور كار اين حوزه را رسيدگي به موضوعات خانواده و آسيب‌اي اجتماعي حوزه جوانان برشمرد.

وي با بيان اين كه خوشبختانه مديران قبلي اين مجموعه كميته‌هايي را در حوزه خانواده تشكسيل داده‌اند، از تلاش براي راه‌اندازي كارگروه تخصصي در حوزه جوانان استان خبر داد.

طالبي اضافه كرد: در حوزه فرهنگي نيز سعي داريم كه مكمل بخش ورزش باشيم و ضمن تقويت اين حوزه در بخش‌هاي ورزشي، به ترويخ فرهنگ ورزش كردن و بعد همگاني ورزش كمك كنيم.

«ابوالفضل كارگر» معاون امور توسعه ورزش اين اداره كل نيز گفت: خوشبختانه در بعد همگاني ورزش در استان اقدامات خوبي صورت گرفته به نحوي كه ورزش استان يزد از اين لحاظ از جايگاه آخر به رتبه‌هاي اول و دوم كشور در اين حوزه ارتقاء يافته است.

وي موضوع ورزش قهرماني را يك موضوع زمان‌بر براي استان خواند و از اقدامات مناسب و خيز بلند يزد براي حضور در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا و پارآسيايي خبر داد و گفت: در همين راستا حفظ آمادگي قهرمانان، پرورش قهرمانان جديد و آمايش بندي رشته‌هاي ورزشي و تعيين رشته‌هاي در اولويت از جمله اين اقدامات بوده است.

وي از برگزاري متفاوت سومين دوره المپياد ورزشي دارالعباده در سال جاري خبر داد و تصريح كرد: امسال بجز رشته اسكواش به دليل كمبود زيرساخت، در 13 رشته ورزشي در اولويت درجه يك استان و در رده سني نوجوانان، مسابقات در شهرستان‌هاي مختلف برگزار شد كه قرار است در ابتداي سال آينده آمايش‌بندي و ارزيابي هيات‌ها و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها بررسي و اعلام شود.

كارگر گفت: البته همزمان با برگزاري مسابقات نسبت به تجهيز پايگاه قهرماني استان نيز اقدام شد تا مكاني مناسب براي پرورش اين استعدادهاي ورزشي مهيا شود.

به گفته‌ي وي، در 10 ماهه امسال تعداد ورزشكاران سازمان يافته استان بيش از 58 هزار و 500 نفر بوده و پيش‌بيني مي‌شود كه امسال شاهد رشد تا 10 درصدي در اين حوزه باشيم.

وي همچنين از افزايش باشگاه‌هاي ورزشي، دعوت و ميزباني اردوهاي تيم ملي در استان، افزايش مدال‌هاي در عرصه بين‌المللي در سال جاري خبر داد.

كارگر با اشاره به برگزاري مراسم اختتامیه جشنواره همگانی استعدادیابی همگانی در روز پنج شنبه 19 اسفندماه، اظهار كرد: جشنواره همگانی استعدادیابی در یزد در هشت رشته شمشیربازی، تنیس روی میز، تیراندازی باکمان ، دوچرخه سواری، سوارکاری، تکواندو، ژیمناستیک و بسکتبال با حضور هشت هزار دانش‌آموز مستعد با هدف کشف نخبه‌هاي ورزشي از سوی هیات‌های هدف برگزار شده است.

گفتني است، «علي محمد شيخي» معاون توسعه منابع و پشتيباني و «آزاده دهقان» مسئول ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان نيز در اين نشست توضيحاتي پيرامون اقدامات صورت گرفته در حوزه‌هاي مربوطه بيان كردند.   

ایسنا/






آخرین اخبار آخرین اخبار