Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد:

شهر تاریخی یزد مظهر هنر اصیل ایرانی و اسلامی است /اقدام آمریکائی ها به محبوبیت سپاه اضافه کرد


کارشناس مسائل سیاسی استان یزدگفت: : شهر تاریخی یزد مظهر هنر اصیل ایرانی و اسلامی است و باید هنرمندان این هنر ارزشمند را به جهانیان معرفی کنند.

 به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ غلامحسین دشتی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: شهر تاریخی یزد مظهر هنر اصیل ایرانی و اسلامی است و باید هنرمندان این هنر ارزشمند را به جهانیان معرفی کنند.

وی با بیان این مطلب که  مجموعه امیرچقماق و مسجد جامع یزد نمونه ای از نماد تمدنی و شاهکار هنری این دیار هستند اظهار داشت: آیا ما در استان هنرمندانی داریم که بتوانند حقایق قدسی این اماکن مذهبی را برای گردشگران خارجی تشنه مفاهیم توحیدی به نمایش بگذارند؟

دشتی افزود: سالیان متوالی است که فرعنگ غربی انسان متعالی را انسان شیطانی معرفی کرده و غربی ها امروز از ساختمان های ساخته شده با معماری غربی دلزده اند و به همین جهت عاشق ساختمان های تاریخی و به ویژه مذهبی ما بوده که با شکل و شمایل، گلدسته ها و گنبدهای خود بشریت را به فطرت اصلی خود یعنی فطرت الهی دعوت می کند.

وی از دانشگاهیان،هنرمندان و حوزه های علمیه خواست در این زمینه قدم های تاثیرگذار بردارند.

دشتی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به اقدام نابخردانه ترامپ در تروریست خواندن سپاه پاسداران ابراز داشت:  امروز جهان در شرایط حساس تاریخی خود قرار دارد و درحالی که رئیس جمهور احمق آمریکا دولت عربستان را گاو شیرده خطاب می کند در مقابل ایران کرنش کرده وعاجزانه  از ایران می خواهد تا به  درخواست 12 گانه اش توجه کند.

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد در واکنش به تروریستی خواندن  سپاه از سوی آمریکائی ها ابراز داشت: آمریکائی ها شکست های متعدد خود در منطقه  را از چشم سپاه می بینند چرا که آنان پروژه های مهمی را دنبال کردند و هیچ کدام به سرانجام نرسید.

دشتی اشغال عراق و افغانستان ،اشغال سوریه وعراق،راه اندازی جنگف اختلاف بین شیعه و سنی و انزوای ایران در منطقه را از مهمترین پروژه های آمریکائی ها در منطقه دانست و گفت:  آمریکائی ها بابت این پروژه ها  بیش از 7 تریلیون دلارهزینه کردند  و هم اکنون در عراق 60 هزار و در افغانستان 20 هزار نیرو دارند اما کاری نتوانستند انجام دهند و حتی باید به این کشورها مخفیانه سفر کنند.

وی افزود: امروز وحدت و اتفاق نظر بین شیعه و سنی در خصوص مسئله فلسطین به معظلی برای دولت های عربی وابسته به غرب منطقه شده است.

دشتی با اشاره به گفته های غربی ها مبنی بر تصمیم سوریه برای واگذاری بندر مهم اقتصادی لاذقیه به ایران اظهار داشت: این بندر یک بندر اقتصادی مهم و در کنار گوش صهیونسیت هاست و طبیعی است که ان ها سپاه را عامل این اتفاقات بدانند  و دقیقا عنوانی که به سپاه اطلاق کرده اند شایسته خودشان است.

کارشناس مسائل سیاسی استان تاکید کرد: این اقدام آمریکائی ها باعث محبوبیت بیشتر سپاه وحضور قدرتمند سپاهیان اسلام در منطقه شد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار