Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر یزد تاکید شد

ضرورت اقدام شورای شهر یزد در جهت جلوگیری از شیوع موج دوم کرونا


سپنتا نیکنام در جلسه علنی عصر امروز شورای شهر یزد بر ضرورت اقدام این شورا در جهت جلوگیری از شیوع موج دوم کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، سپنتا نیکنام در دویست و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به شیوع موج دوم کرونا در کشور گفت: با توجه شیوع این بیماری در موج اول و تعطیلی های زیادی که به مردم لطمه وارده کرده وهمچنین تجربیاتی که در این زمینه به دست آوردیم لازم است تاقبل از درگیری مجدد مانع از تکرار اتفاقات گذشته شویم.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد افزود: اگر چه نمی توانیم مانع از ورود پلاک های غیر بومی به یزد شویم اما می توانیم تدابیری برای اسکان هم وطنانی که از استان های وضعیت قرمز به استان ما سفر می کنیم بیاندیشیم چرا که اگر چنین نکنیم ممکن است خدای نکرده مجددا شاهد بازگشت کرونا به شهر و استانمان باشیم.

نیکنام افزود: ضمنا یادآوری می کنم که با توجه به اینکه هنور کرونا تمام نشده و بر اساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت باید در محیط های سربسته از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی نیز رعایت شود خواهشمندم در این زمینه توجه لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای پنجم با اشاره به هفته محیط زیست اظهار داشت: برخی گمان می کنند محیط زیست تنها به جنگل و ساحل و دریا و... هر آنچه که در بیرون شهرها قرار دارد مربوط می شود در حالی که اینگونه نیست و تیرماه سال گذشته با هدف تغییر نگاه مدیران به محیط زیست شهری نام کمیسیون را به کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری تغییر دادیم.

نیکنام افزود: خوشبختانه این اتفاق منجر به تغییر رویکرد در مدیران شد و حتی در کمیسیون های شورا هم شاهد توجه به این موضوع بودیم به گونه ای که  در کمیسیون بودجه توجه خوبی به این موضوع شده و بودجه خوبی برای آن در نظر گرفته شد همچنین در کمیسیون عمران شاهد بازیافت آسفالت و کمیسیون شهرهوشمند هم شاهد طراحی برخی اپلیکیشن ها بودیم.

وی در ادامه به تشریح خدمات کمیسیون مطبوعش پرداخت و ابراز داشت: در حوزه آب، بحث استفاده از پساب و جداسازی آب شرب و غیر شرب و همچنین استفاده از روش های نوین آبیاری را در دستور کار خود قرار دادیم و در حوزه خاک نیز بحث بازیافت نخاله ساختمانی را پیگیری گردیم ضمن اینکه در سال گذشته تدوین کننده آئین نامه پیشنهادی وزات کشور را برای ساماندهی خاک و نخاله به عنوان مشاور شورا انتخاب کرده و طی همکاری با سازمان مدیریت پسماند، تهیه این آئین نامه روزهای پایانی را طی می کند وامیدواریم با یکسری هماهنگی بین دستگاه ها این موضوع هر چه زودتر اجرایی شود.

عضو شورای پنجم در ادامه از تولید روزانه 900 تن نخاله ساختمانی در شهر یزد خبر داد و ابراز داشت: بحث ساماندهی نخاله های ساختمانی را تا چند ماه آینده شروع خواهیم کردیم و سپس به سمت بازیافت خاک و نخاله ساختمانی خواهیم رفت البته در آینده نزدیک  از اپلیکشین جمع آوری زباله خشک از مبداء نیز رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تضمین شهردار محترم پس از 13 سال شاهد راه اندازی مجدد کارخانه کمپوست خواهیم بود و ایشان ضمانت دادند در این زمینه هر زمان و به هر میزان تامین اعتبار کنند.

نیکنام در پایان بیشترین دغدغه در بحث محیط زیست را بحث فرهنگ سازی دانست و گفت: در نشستی که با اصحاب رسانه داشتیم بیشتر دغدغه ها در این زمینه مربوط به فرهنگ سازی است که  خوشبختانه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری با تولید کلیپ های در این زمینه اقدام خوبی را رقم زده است






آخرین اخبار آخرین اخبار