Navigation Navigation

محتوا محتوا

متخصص تغذیه در یزد:

فست‌فود؛ مهمترین علت چاقی یزدی‌ها/شاه‌کلید درمان اضافه وزن و چاقی فعالیت‌بدنی است


کارشناس تغذیه گفت: یکی از مهمترین راه های پیشگیری از چاقی و اضافه وزن فعالیت بدنی است.

به گزارش یزدامروز؛ حسن مظفری متخصص تغذیه ورژیم درمانی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه از مردم کشور ایران از چاقی و اضافه وزن رنج می برند اظهارکرد: در استان یزد آمار و ارقام خیره کننده ای برای چاقی و اضافه وزن وجود دارد که برخی از مطالعات  نشان می دهد در قشر های مختلف نظیر کودکان، نوجوانان، جوانان و سنین بالا مشکل چاقی و اضافه وزن وجود دارد.

وی افزود: پیشگیری و کنترل چاقی و اضافه وزن در سنین مختلف متفاوت است به عنوان مثال در اطفال سهم والدین در پیشگیری این مشکل پر رنگتر و در سنین بالاتر خود فرد باید این موضوع را کنترل کند.

مظفری با بیان اینکه یکی دیگر از قشرهایی که در خطر چاقی و اضافه وزن است قشردانشجو می باشد اذعان کرد: قشر دانشجو قشری فعال است و مشکل خاصی برای پیشگیری این موضوع وجود ندارد و می تواند به راحتی از آن شرایطی که نقش پیشگیری کننده در چاقی و اضافه وزن دارد استفاده کند به عنوان مثال در دانشگاه ها امکانات ورزشی بسیار خوبی وجود دارد که دانشجویان باید رغبت زیادی نشان دهند و از امکانات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین راه های پیشگیری از چاقی و اضافه وزن فعالیت بدنی است. اگر فعالیت بدنی به صورت مناسب و روزانه انجام شود حتی اگر مصرف غذا و کسب انرژی هم بیشتر از حد باشد می توان به راحتی بافعالیت بدنی بیشتر انرژی اضافی را به خوبی کنترل کرده و اجازه اینکه انرژی اضافی در بدن تجمع پیدا کند و منجر به چاقی شود را نداد.

مظفری با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم که منجر به چاقی می شود استفاده از فست فود است بیان کرد: یکی از ویژگی های فست فود ها این است که خیلی برای افرادی که می خواهند در کنار هم جمع شوند و باهم تفریح کنند مطلوب است. این موضوعی است که در قشر دانشجو رایج تر است که این موضوع به شدت باعث چاقی و اضافه وزن می شود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار