Navigation Navigation

محتوا محتوا


قريب 70 درصد از موقوفات يزد كاربري كشاورزي دارند


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: با وجود 15 هزار رقبه کشاورزی، افزون بر 68 درصد موقوفات استان یزد کاربری کشاورزی دارد.

به گزارش يزدامروز، حجت الاسلام «حسین زارع زاده» با بيان اين كه استان یزد، جایگاه پنجم کشور به لحاظ تعداد موقوفات را در كشور داراست، افزود: البته افزون بر 15 هزار رقبه وقفی استان كه 68 درصد موقوفات را شامل مي‌شود، کاربری کشاورزی دارد .

وي كه در نشست مشترک با مدیران سازمان جهادکشاورزی استان سخن مي‌گفت، وجود اين تعداد رقبه كشاورزي را بيانگر ضرورت تعامل و همکاری بيش از پيش هر دو نهاد ذكر كرد.

مدير كل اوقاف استان با اشاره به ظرفیت‌های نهفته در موقوفات کشاورزی، اظهار كرد: اگر این دسته از موقوفات احیا شده و به بهره‌وری اقتصادی برسند، هم در اشتغال‌آفرینی موثر خواهند بود و هم نیات واقفین خیر ندیش عملی خواهد شد .

زارع زاده در ادامه مباحثی مانند نوع کشت، آبیاری با سیستم‌های نوین، احیای قنوات و تسهیلاتی که از آن می‌شود در این حوزه استفاده کرد را یادآور شد و تاکید کرد: با تعامل و همکاری دو نهاد می‌توان قدم‌های موثری را در حوزه احیای موقوفات کشاورزی برداشت که برکت آن شامل حال احیاء‌کنندگان نیز خواهد شد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین اخذ اسناد مالکیت موقوفات با کاربری کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی اوقاف اخد اسناد مالکیت جهت جلوگیری از تصرف موقوفات است که این امر در موقوفات کشاورزی با توجه به قانون اصلاحات ارضی قبل از انقلاب اسلامی با مشکلاتی مواجه است که همکاری هر دو نهاد و تشکیل کارگروه دو جانبه و آگاهی بخشی از قوانین اصلاحات ارضی در حل و فصل مسائل مفید خواهد بود .

زارعزاده در پایان ابراز امیدواری کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده بتوانیم بیش از گذشته در احیای این سنت حسنه موفق باشیم .


انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار