Navigation Navigation

محتوا محتوا

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تأکید کرد

لزوم تدوین چشم‌انداز 20 ساله فرهنگی در استان یزد/برخی مسئولین درک صحیحی از هدف حاکمیت ندارند


نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به کاستی‌های موجود درزمینهٔ فرهنگی در استان گفت: چشم‌انداز 20 ساله فرهنگی، راهکاری درراستای پیشرفت فرهنگی استان یزد است.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد با موضوع «آمایش سرزمین و لایحه بودجه سال 1397 کل کشور» رسیدن به قرب الهی را هدف اسلام و اولیای الهی دانست و گفت: گاهی اوقات برخی از مسئولین فکر می‌کنند که حکومت برای حاکمیت آنان تشکیل‌شده اما این طرز تفکر ناشی از عدم درک صحیح و کامل هدف حاکمیت است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: فرهنگ و فضای مجازی به‌عنوان راهکاری برای مقابله با تبلیغات سوء دشمن بوده و باید در مقابل اقدامات آن‌ها مقابله‌به‌مثل کنیم.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: دشمنان همان‌گونه که یک‌صد سال پیش برنامه‌ریزی کرده والان در مدارس ما به بخشی از هدفشان که عدم انس نوجوانان و جوانان با قرآن بوده رسیده‌اند برای یک‌صد سال آینده ما نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین چشم‌انداز فرهنگی استان گفت: باید برای آینده استان برنامه داشته باشیم و با چشم‌انداز فرهنگ 20 ساله می‌توان درزمینهٔ علم و دانش، تکنولوژی، دینی، اعتقادی، فساد در جامعه برنامه‌ریزی کنیم.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: ما در آموزش‌وپرورش مشکلات متعددی داریم که دشمنان برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و باید کار زیادی در این زمینه انجام دهیم تا فرزندانمان از دست نروند و باید در حوزه‌های دینی، اخلاقی، سلامت نفس و تفکر سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مهاجرت روستائیان به مرکز استان اظهار داشت: علت این مهاجرت‌ها عدم توجه به نگهداری جمعیت در روستاها بوده و روستاهایی که لبنیات شهر را تأمین می‌کردند الآن محتاج شده‌اند و باید این مسئله ریشه‌یابی شود.

آیت‌الله ناصری گفت: در روستاها و شهرها مسئله آب‌رسانی امری مهم است که باید در این زمینه مدیریت داشته باشیم و با جمع‌آوری آب برف و باران از خشک شدن درختان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به بروز پدیده زمین‌خواری در استان ابراز داشت: در برخی از روستاها شاهد تراشیده شدن کوه‌ها و زمین‌خواری هستیم که باید برنامه‌ریزی در خصوص اسکان مردم در این مناطق به آن توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش شایسته‌سالاری و استفاده از نیروهای کاری خدوم و متدین و دلسوز مردم و انقلاب به‌عنوان امری مهم در اداره استان دانست و گفت: مسئولان اجرایی استان باید این مسئله را دردستور کار خود قرار دهند.

امام‌جمعه یزد تقویت حوزه‌های علمیه و مسائل دینی با توجه به گذشته بسیار درخشان استان یزد، توجه به سابقه و استعدادهای مناسب درزمینهٔ کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، توجه به صنایع کم آب خواه کنترل فضاهای مجازی، آموزش مناسب آموزشگاه‌ها و مسائل فرهنگی را ازجمله مواردی برشمرد که باید در سند چشم‌انداز 20 ساله فرهنگی استان به آن توجه شود.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار