Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مهم‌ترین دستاورد انقلاب، تشکیل حکومت اسلامی است


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: همه پیشرفت‌ها و دستاوردها را قبول داریم اما از یک نکته غافل هستیم و آن هم این است که بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی عبارت است تشکیل حکومت دینی.

به گزارش یزدامروز، آیت‌الله سیدمحمد کاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در هفته قبل خبر دستگیری و بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی را به بهانه‌های واهی توسط آمریکا مدعی حقوق بشر شنیدید. شناسنامه این خانم خبرنگار، شناسنامه بسیار روشنی است و این خود یکی از رویش‌های انقلاب است.

وی افزود: من معتقدم انقلاب اسلامی گاهی در درون کشور ما مظلوم واقع می‌شود و در پرتو این مظلومیت محدود می‌شود، اما در خارج از مرزها مثل طوفان مناطق را درمی‌نوردد و اثرات فراوان خودش را در جوامع مستعد می‌گذارد.

امام جمعه مرکزی یزد اظهار داشت: ما در کشورمان دولت‌های مختلفی را تجربه کردیم که می‌آیند و می‌روند، انگیزه‌های متفاوتی دارند و حتی گاهی برخی از برنامه‌هایشان کنترل‌کننده جوشش انقلابی در درون کشور است، اما خوشبختانه این کنترل در خارج از مرزها وجود ندارد و برخی دولت‌های ما نتواسنتد جوشش انقلابی را در خارج از مرزها کنترل کنند.

مدرسی اضافه کرد: یکی از مصادیق روشن رویش‌های انقلاب در خارج از مرزها، همین خانم آمریکایی‌الاصل است که 35 سال قبل در رشته خبرنگاری تحصیل می‌کرد، بعد با اخبار ایران مرتبط و به اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی علاقه‌مند می‌شود، دست از آیین خودش برمی‌دارد و به انقلاب اسلامی می‌پیودند. او در سال 1367 و در بحبوحه جنگ تحمیلی احساس مسئولیت می‌کند و وارد ایران می‌شود و در در عرصه خبرنگاری برای انقلاب انجام وظیفه می‌کند که این یکی از رویش‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه افراد اینچینی در جامعه بشری زیادند، یادآور شد: ما الان در حدود 40 کشور دنیا مراکز علمی-دینی داریم که در قالب حوزه‌های علمیه‌ای که مردم خودشان همان‌جا جمع شده‌اند و برای نشر دین اسلام و تشیع -آن هم تشیع اجرا شده توسط انقلاب اسلامی- سرمایه‌گذاری کرده‌اند. خودشان هم کمک می‌کنند و حوزه می‌سازند و امکانات را در بین خودشان تقسیم می‌کنند و برد زیادی هم دارند، این را در کشورهای مختلف داریم و این دستاورد انقلاب اسلامی است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های گروهی و جمعی ما به دنبال بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و البته در زمینه‌های مختلف علمی، پزشکی، صنعتی، کشاورزی، محرومیت‌زدایی و ... الحمدلله پیشرفت‌های زیادی داشته ایم. قبل از انقلاب حدودا 30 میلیون جمعیت داشتیم و هیچ تحریمی هم علیه ما نبود و حدود 10 بشکه نفت هم می‌فروختیم اما 40 درصد مردم ما زیر خط فقر بودند.

مدرسی ادامه داد: الان با توجه به شاخص‌های بین‌المللی و چیزی که خود این نهادها اعلام کرده‌اند، ملت ایران امروز با همه مشکلات و همه سختی‌های معیشتی که وجود دارد و من هرگز نمی‌خواهم توجیه کنم و هرگز هم راضی به این کار نیستم و هیچ نهادی نباید این سختی‌ها و مشکلات را توجیه کند، اما درصد زیر خط فقر ما خیلی کمتر از آن زمان و حدود 10 درصد است که البته همین هم برای نظام اسلامی عیب است. البته ما بالاتر از این 10 درصد فشار اقتصادی و سختی‌های معیشتی داریم اما آن میزان درصد فقری که در آن زمان با آن شدت وجود داشت الان به حدود 10 درصد رسیده است.

وی تأکید کرد: همه پیشرفت‌ها و دستاوردها را قبول داریم اما از یک نکته غافل هستیم و آن هم این است که بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی عبارت است تشکیل حکومت دینی. تشکیل حکومت دینی که هدف همه انبیا از بدو خلقت تا الان بوده است. پیامبر گرامی اسلام که درود و سلام خدا بر او باد تنها موفق شدند 10 سال حکومت دینی را تشکیل دهند، امام علی علیه‌السلام و امام مجتبی علیه‌السلام جمعا حدود 5 سال حکومت داشتند و بعد از آن در طول 1400 سال. ما دیگر تشکیل حکومت دینی نداشتیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: امروز 40 سال از تشکیل حکومت دینی می‌گذرد و این تشکیل حکومت دینی بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی است. چرا دستاورد است چون طبق حدیث قدسی بیان می‌شود: من پروردگار مورد رحمت قرار می‌دهم آن جمعیتی را که در رابطه با تشکیل حکومت دینی و پیروی از امام من‌الله در مسیر قدم برمی‌دارد. و همین که مردم طاغوت را نفی کردند که این اصل قرآنی است این خود دستاورد بزرگی است.

مدرسی تصریح کرد: امروز هم باید این نکته را توجه داشته باشیم که مبادا به خاطر بهانه‌های واهی از ارکان حکومت دست برداریم و مبادا تاریخ تکرار بشود و جریان کربلا به وجود بیاید. تاریخ قابل تکرا است، در حریان کربلا جمعی (توابین) بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام جانشان را فدا کردند اما این فداکاری چه ارزشی داشت. آن زمانی که باید جانشان را فدای نائب امام حسین(ع) در کوفه می‌کردند، به بهانه های واهی که برای خودشان درست کردند این کار را نکردند.

وی ادامه داد: عده‌ای در کوفه گفتند چرا ما از مسلم حمایت کنیم، او که معصوم نیست چرا باید به همه دستوراتش عمل کنیم؟! همین اشکلاتی که امروز برخی که ریگی در کفش دارند مطرح می‌کنند. می‌گفتند هنوز که امام نیامده، مسلم است و مسلم هم معصوم نیست چرا باید به دستوراتش عمل کنیم! اشکال دیگری که به مسلم وارد می‌کردند این بود که می‌گفتند مسلم تو خودت مقصر هستی که دشمن را تحریک کردی! چرا وارد کوفه شدی! چرا یارگیری کردی! چرا در مقابل دشمن سخن گفتی! امروز هم عده ای همین سخنان را می گویند!

استاد حوزه بیان کرد: عده‌ای گفتند مسلم جوان است، اما ما سنی ازمان گذشته و نباید به جوانان اعتماد کنیم. عده‌ای گفتند چون مسلم معصوم نیست نمی‌تواند حکم جهاد بدهد باید صبر کنیم تا امام بیاید و حکم جهاد بدهد. عده‌ای گفتند ما منتظر می‌مانیم تا امام زمان‌مان بیاید و برویم جان‌مان را فدایش کنیم و نائب امام زمان مهم نیست!

مدرسی اظهار داشت: اگر آن زمان اهل کوفه نسبت به جناب مسلم وفاداری کرده بودند و جانشان را فدای نائب امام‌شان کرده بودند قطعا امام‌شان در کربلا به شهادت نمی‌رسید امروز هم همین است.

وی افزود: مبادا عده‌ای با رسانه‌هایشان بگویند ما منتظر امام زمان هستیم و کاری به چیز دیگری نداریم! نخیر شما منتظر امام زمان(عج) نیستند شما نهایتا چیزی که خواهید بود جز توابینی خواهید بود که حرکت‌تان ارزشی ندارد. امروز به نائب امام زمان توجه کنید تا جریان روی گردانی از اصل امام زمان(عج) پدید نیاید.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار