Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

اقدام تروریستی اخیر ریشه در جریان وهابیت دارد


امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اقدام تروریستی اخیر ریشه در جریان وهابیت دارد؛ وهابیتی که حتی قدرت تحمل ابراز محبت به خاندان اهل‌بیت (ع) با ذکر صلوات را ندارند.

به گزارش یزدامروز؛ امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مرزداران کشور اظهار کرد: امروز عده‌ای با تحریک دشمنان خارجی حرکتی بزدلانه، ذلیلانه و حقیر انجام می‌دهند و شماری از سبزپوشان بی‌پناه را درحرکت انتحاری مورد هدف قرار می‌دهند؛ این ازلحاظ نظامی اقدامی بی‌ارزش است.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی اذعان کرد: این حرکت‌ها ریشه در جریان وهابیت دارد؛ وهابیتی که حتی قدرت تحمل ابراز محبت به خاندان اهل‌بیت (ع) با ذکر صلوات را ندارند.

وی تصریح کرد: البته این حرکت تروریستی پیام‌هایی را به همراه دارد؛ اینکه نباید آسوده‌خاطر باشیم؛ دشمنان هرزمانی که بتوانند درصدد ضربه زدن هستند و از هیچ کاری فروگذاری نخواهند کرد؛ گرچه لازم است مسئولین هوشیاری بیشتری داشته باشند و باید کسانی که در این عرصه کوتاهی احتمالی کرده‌اند، پاسخگو باشند.

با حضور حماسی مردم در مسیر انقلاب بن‌بستی وجود ندارد

این استاد حوزه علمیه ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: این حرکت عظیم مردم که به تعبیر دوست و دشمن نسبت به سال‌های قبل پررنگ‌تر بوده است، حاوی پیامی است؛ مردم ثابت کردند که احساس افتخار به گذشته و امید به آینده را نسبت به این انقلاب دارند و از ژرفای دل به این نظام عشق می‌ورزند.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی تمامی محاسبات دشمن را به هم‌ریخت و امروز کاملاً این به‌هم‌ریختگی را در فکر و عمل آن‌ها مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: این راهپیمایی و حضور مردم پیامی برای مسئولین دارد و آن اینکه با این مردم هیچ بن‌بستی در نظام اسلامی وجود ندارد.

جوانان مخاطب اصلی بیانیه «گام دوم انقلاب»

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه ارزشمند و راهبردی مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم بعد از چهل سال اول گفت: این سومین بیانیه‌ای است که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان صادر کرده‌اند؛ حدود 25 میلیون در کشور هستند مخاطب اصلی این بیانیه هستند.

وی ادامه داد: باید پیوسته نکاتی که در بیانیه آمده است، مرور و تبیین شده و به‌عنوان راهبرد به آن توجه شود؛ یکی از نکاتی که ایشان بیان می‌کند این است که «بدانید اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌ای از تاریخ چهل سال نمی‌بود که متأسفانه بود و خسارت‌بار هم بود بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت».

این استاد حوزه علمیه افزود: مقام معظم رهبری بیان می‌فرمایند «جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه راه‌حل‌ها در داخل کشور است و اینکه کسی گمان کند مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم‌ها هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است و راه‌حل زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجره گرگ است، خطایی نابخشودنی است».

ائمه جمعه به‌عنوان مؤذنان جامعه هشدار «بیدارباش» می‌دهند

مدرسی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب تماماً امید به آینده است، اظهار کرد: برخی بر این باورند که برخلاف بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه‌ سراسر کشور پیوسته ناامیدی به جامعه تزریق می‌شود.

وی افزود: در جواب باید گفت، ائمه جمعه سراسر کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری هم در مسیر تبیین افتخارات گذشته و امید به آینده قدم برمی‌دارند؛ اگر حقوق نجومی، اگر عزل و نصب‌های غیر کارشناسانه، اگر حرکت اشرافی گری را که به‌نوعی ارتجاع در انقلاب است را می‌بینند و تذکر می‌دهند به‌عنوان ترویج ناامیدی در جامعه است؟ این وظیفه ماست که به‌عنوان مؤذنان جامعه هشدار «بیدارباش» دهیم و مسئولان هم باید پاسخگو باشند.

مصادیق «پندار نیک، رفتار نیک و گفتار نیک» در اسلام

مدرسی ازجمله دستورالعمل‌های قرآن برای ایجاد امنیت را «قول سدید» عنوان کرد و افزود: ازجمله دستورات الهی برای رسیدن به امنیت اجتماعی جلوگیری از غیبت، تهمت، سخن‌های منافقانه و سوءظن است.

امام‌جمعه بخش مرکزی گفت: یک جامعه به امنیت اجتماعی نیاز دارد و این امنیت جلوه‌های متنوعی دارد که «خوب سخن گفتن و سخن خوب بر زبان راندن» یکی از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در عالم خلقت به دنبال مستنداتی هستیم که بتواند برایمان اعتبار ایجاد کند، تصریح کرد: با همه احترامی که اسلام نسبت به همه ادیان توحیدی قبل از تحریف قائل است، این نکته باید مسجل باشد که تنها دینی که ازلحاظ تاریخ معبر هست، اسلام است؛ به‌گونه‌ای که مورخین حتی جزئیات زندگانی پیامبر اسلام (ص) در دوران کودکی را هم نوشته‌اند درصورتی‌که دیگر ادیان توحیدی دارای چنین وضعیتی نیستند.

عضو شورای تأمین استان با بیان اینکه در بین کتاب‌هایی که از طرف پروردگار نازل شده است تنها قران ازلحاظ سند، دارای اعتبار است، خاطرنشان کرد: جامعیت دین اسلام ازجمله مزیت‌های اسلام بر سایر ادیان الهی است.

وی افزود: دین اسلام، دینی ارزشمند و کامل است که در اختیار بشر قرار دارد؛ تمامی جزئیات موردنیاز بشر در دین اسلام مطرح شده است؛ مصادیق «پندار نیک، رفتار نیک و گفتار نیک» به‌خوبی در اسلام آمده است.

انتهای پیام/3857

 






آخرین اخبار آخرین اخبار