Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد:

سالانه 3 میلیون و 600 هزار قطعه ماهی زینتی در استان یزد تولید می شود


رئیس جهاد کشاورزی استان یزد از تولید سالانه 3 میلیون و 600 هزار قطعه ماهی زینتی در استان یزد خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد در مصاحبه با یزدامروز؛ از تولید سالانه 3 میلیون و 600 هزار قطعه ماهی زینتی در استان یزد خبر داد و گفت: درحال حاضر 10 واحد تولید ماهی‌های زینتی در شهرستان میبد و یزد مشغول به فعالیت هستند و در خصوص بالا بردن بهره‌وری و آشنایی با روش‌های بهبود تولید نیز بازدیدی از استان مرکزی صورت گرفته است.

سید جمال سجادی پور در خصوص حمایت‌های اداره متبوعش از پرورش‌دهندگان ماهیان زینتی اظهار داشت: اعتقاد ما این است که باید درزمینهٔ تولیدات محصولات کشاورزی، دامی و آبزیان به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم نه اینکه فرایندها به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار را فراری دهد بنابراین باید متولیان امر به فکر اصلاح فرایندها نظیر روش‌های پرداخت تسهیلات و ... باشند و ما نیز در حیطه وظایف حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص حمایت‌های آموزشی درزمینهٔ پرورش ماهی‌های زینتی هم ابراز داشت: در مجموعه اداره جهاد کشاورزی استان فیلم‌های آموزشی تهیه‌شده که در اختیار علاقه‌مندان قرارمی‌گیرد.

خسارت 40 میلیاردتومان خشک‌سالی و سرمازدگی محصولات کشاورزی استان یزد

سجادی پور بابیان این مطلب که در سال گذشته 40 میلیاردتومان غرامت ناشی از خسارت‌های خشک‌سالی و سرمازدگی به کشاورزان پرداخت‌شده اظهار داشت: این میزان خسارت توسط شرکت بیمه‌گر پرداخت‌شده و به کشاورزان توصیه می‌کنیم محصولات خود را حتماً تحت پوشش بیمه قرار دهند تا هنگام بروز خسارت با مشکل مواجه نشوند.

رئیس جهاد کشاورزی استان در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه برای افزایش میزان بهره‌وری در بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری باید به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای و دام‌های پر تولید برویم گفت: علی‌رغم اینکه در تولید محصولات گلخانه‌ای میزان مصرف آب نسبت به محصولات فضای باز بسیار پایین‌تر است با افزایش بهره روی و برداشت محصول مواجه هستیم و در بخش دام نیز تولید و پرورش دام‌های پر تولید می‌تواند در افزایش انگیزه در دام داران مؤثر باشد.

وی افزود: به همین دلیل در بخش اعطای تسهیلات به دامداران تلاش زیادی صورت گرفت تا تسهیلات به سمت دام سنتی نرود و از این طریق هم بادام‌های پر تولید دام‌پروری به‌صرفه شود و هم از خطا رفتن تسهیلات جلوگیری شود.

سجادی پور تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر شاهد افتتاح 49 واحد دام‌پروری دام‌های سبک‌پر تولید با نژادهایی نظیر بُز سانن و آلپاین در استان بودیم.

این مقام مسئول در ادامه از تولید 30 میلیون نشاء در گلخانه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: تنوع محصولات مختلف در استان حاصل تولید نشاء و بذر در گلخانه‌ها بوده و امروزه تولید فلفل، گوجه‌فرنگی، انواع سبزی، بادمجان و آلوئه ورا، در گلخانه‌ها 10 برابر تولید این محصولات در فضای باز کشاورزی است.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار