Navigation Navigation

محتوا محتوا

آیت‌الله ناصری:

وحدت مسلمانان با تمسک به حدیث ثقلین محقق می شود/ایران با حضور در عراق و سوریه به جهان اسلام خدمت کرد


نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: اگر علمای اهل تسنن به حدیث ثقلین تمسک جویند و بدان عمل نمایند وحدت حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع طلاب و روحانیون استان یزد که در اعتراض به کشتار مردم یمن و سکوت جامعه جهانی تجمع کرده بودند بابیان اینکه همواره دولت‌های استعماری به‌ویژه آمریکا و انگلیس در زمان‌های مختلف به اشکال گوناگون به کشورهای اسلامی حمله‌ور شده‌اند گفت: مستکبران عالم همواره با به خاک و خون کشیدن مسلمانان اموال آنان را غارت کردند و جالب این است که حاکمان جوامع اسلامی نیز سکوت اختیار کرده و به دنبال عیش و نوش خویش هستند و در چندساله اخیر نتوانستند برای مقابله با استکبار با یکدیگر متحد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: مسلمانان بابی توجهی به این امر در طول زمان زمینه‌های نفوذ خود را از دست می‌دهند و زحماتی که پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، علما، بزرگان و مبارزان در طول تاریخ اسلام برای گسترش آن در دنیا کشیده‌اند را هدر داده و با شهوت‌رانی، پول‌پرستی و ریاست‌طلبی به اسلام ضربه خواهند زد.

امام‌جمعه یزد با اشاره به تغییر استراتژیک استکبار در مواجه با جهان اسلام اظهار داشت: این‌ها پس از سال‌ها به این نتیجه رسیدند که به‌جای این‌که با پول و منابع انسانی خود مسلمانان را به خاک و خون بکشند با پول خود مسلمانان، آنان را به جان هم بیندازند و به همین دلیل است که امروز دولت سعودی با حملات متعدد به یمن خون صدها مرد و زن و کودک یمنی را می‌ریزد واینقدر غیرت ندارد که وقتی ترامپ بالاترین توهین را به آنان کرده و آنان را گاو شیرده می‌نامد علیه این توهین موضع بگیرند و ملت خود را نیز آن‌قدر غرق مادیات کرده که آنان نیز به‌راحتی از کنار چنین توهینی می‌گذرند.

وی با اشاره به فتوای علمای وهابی عربستان مبنی بر خطرناک‌تر بودن شیعیان از یهودیان اظهار داشت: اینان آن‌قدر مسخ دنیا شده‌اند که حرف پیامبر را زمین گذاشته و دنبال دیگران راه افتادند واصلا این‌ها انسان نیستند تا حداقل توقع این باشد که اگر دین ندارند آزاده باشند.

ناصری در ادامه به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: اگر علمای اهل تسنن به حدیث ثقلین تمسک جویند و بدان عمل نمایند وحدت حاصل می‌شود اما متأسفانه آنچه امروز اتفاق افتاده این است که مسلمانان با پول خود به جان یکدیگر افتادند و این بدترین فاجعه برای جهان اسلام است.

وی با اشاره به خدمت بزرگ ایران به جهان اسلام در ماجرای دفاع از مسلمانان سوریه و عراق در مقابل داعش، اظهار داشت: اگر مجاهدت جوانان ما نبود امروز اثری از حرم امام حسین (ع) و سایر ائمه نبود و ایران نه‌تنها به دو کشور عراق و سوریه بلکه به جهان اسلام خدمت کرده و شر داعش را از سر مسلمانان کم کرده است.

امام‌جمعه یزد با انتقاد از دستگاه دیپلماسی کشور گفت: متأسفانه دستگاه دیپلماسی ما نتوانسته تبلیغات درستی از فعالیت‌های شیعه و کشور ما در جهان داشته باشد و این موضوع سبب شده تا اقدامات ما در این زمینه در جهان مغفول بماند البته حوزه‌های علمیه و روحانیت نیز باید برای معرفی فرهنگ تشییع در جهان بیش از این تلاش کند.

ناصری تصریح کرد: ملت ایران در سایه رهبری با درایت، شجاع و ژرف‌نگر بیدار است و باید همگی ما قدردان این نعمت الهی باشیم و بدانیم که اگر زیر چتر ولایت باشیم از توطئه‌ها و خطرات مصون خواهیم ماند البته دولت ما نیز باید در این زمینه با راهکارهای دیپلماتیک مردم مظلوم یمن را کمک کند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار