Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی:

پیگیری مطالبات کارگری در گام اول ایجاد «تشکل مستقل و پر قدرت» را می طلبد


حمیدرضا دهقان گفت: مهم ترين گامي كه مي توان براي بهبود اوضاع كارگران بر داشت، ايجاد تشكلي مستقل، پرقدرت و فراگير براي پيگيري مطالبات اين قشر است.

رئیس اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز گفت: تشکل‌های کارگری؛ تشکیلاتی هستند که با عضویت کارگران مشمول قانون کار به‌منظور حفظ و توسعه منافع صنفی آن‌ها با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأسیس و در چارچوب قوانین و مقررات ملی فعالیت می‌کنند که از مصادیق آن انجمن صنفی کارگری، شورای اسلامی کار و نماینده کارگران هست.

وی ادامه داد: در استان یزد 264 تشکل کارگری و کارفرمایی وجود دارد که از این تعداد چیزی در حدود 200 مورد تشکل کارگری داریم.

حفظ حقوق و منافع مشروع کارگران

حمیدرضا دهقان در خصوص وظایف و مسئولیت تشکل‌های کارگری، بیان داشت: از وظایف و اقداماتی که تشکل‌ها انجام می‌دهند با توجه به ماده 131 قانون کار، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران، تلاش در جهت گسترش امکانات رفاهی کارکنان واحد، همکاری با مدیریت در تهیه برنامه‌ها به‌منظور پیشبرد امور واحد، بررسی شکایت کارکنان در مورد نارسائی‌های واحدها، ایجاد روحیه همکاری و بالا بردن آگاهی کارکنان، انتخاب نمایندگان قانونی کارگران در مراجع قانونی هست.

تشکل‌های کارگری؛ مثمرثمر در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها

وی افزود: تشکل‌های کارگری نمایندگان قانونی کارگران در حرفه و صنعت‌های مختلف می‌باشند که صدای آن‌ها صدای کارگران است و می‌توانند واسطه بین بخش خصوصی و دولت باشند و دولت را در اجرای برنامه‌های توسعه یاری دهند و به رشد و پیشرفت اقتصادی کمک کنند، بنابراین بدون شک تشکل‌های کارگری در صورت حمایت می‌توانند در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها مثمر ثمر باشند.

دهقان در پایان در رابطه با عمده مشکلات کارگران در استان یزد، اظهار کرد: امنیت شغلی، معیشت و تشکل یابی از دغدغه‌های جامعه کارگری هستند.

انتهای پیام / ا.م

 






آخرین اخبار آخرین اخبار