Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

کمک های مومنانه در بحران کرونا خاطره خوشی را در ذهن‌ها متبادر کرده است


آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی گفت: همدلی ملت ایران در بحران کرونا زبانزد خاص و عام بوده و این قضیه خاطره خوشی را در ذهن‌ها متبادر کرده است.

به گزارش یزدامروز؛ آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه ملت ایران از دیرباز حضور پررنگ خود را در موضوع همدلی با هر گرایشی نشان داده است گفت: همدلی و همراهی در نزد ایرانیان به زمان خاصی نیاز ندارد و این همدلی‌ها در دوران معاصر نظیر دوران میرزای شیرازی در مبارزه با استعمار پیر انگلیس، حفظ حجاب، همدلی برای پیروزی انقلاب، پاسداری از انقلاب و دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، تجلیل از مقام شهیدانی چون سردار سلیمانی، تاب‌آوری در برابر تحریم‌های اقتصادی و حوادثی مثل سیل و زلزله و درحال حاضر در ماجرای کرونا به نمایش گذاشته‌شده است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: همدلی ملت ایران در بحران کرونا زبانزد خاص و عام بوده و کمک های مومنانه  خاطره خوشی را در ذهن‌ها متبادر کرده است.

وی تصریح کرد: این حرکت در قالب مواسات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه با حضور آحاد مردم از ابتدای شیوع کرونا با فرمان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان مبنی بر اینکه مردم باید حرکتی را از خود نشان دهند شکل گرفت و به اوج رسید.

مدرسی بابیان اینکه در این راستا علاوه بر حضور مؤمنانه آحاد مردم برخی نهادها و سازمان‌ها نیز احساس مسئولیت کردند اظهار داشت: سپاه، بسیج و کمیته امداد ازجمله این نهادها بوده که زیر نظر ائمه جمعه به‌ویژه نمایندگان ولی‌فقیه در مراکز استان‌ها با تکیه‌بر فرهنگ مسجد محوری به کمک اقشار آسیب‌پذیر و مستمندانی مانند کارگران بیکار شده ناشی از بیماری کرونا، پیک‌های موتوری، تلاش گران در هتل‌ها و رستوران‌ها که به‌صورت روزمزد و ساعتی کار می‌کردند و همچنین مستأجرانی که با مغازه‌های اجاره‌ای تعطیل‌شده در اثر تعطیلی مستمر بازار آمدند که تحت حمایت هیچ‌گونه دستگاه حمایتی نبودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرانی‌های اخیر به‌ویژه گرانی برخی کالاهای اساسی اظهار داشت: معتقدم اگر دولت نمی‌تواند نظارتی بر قیمت‌ها داشته باشد حداقل خود اقدام به گران کردن کالاهای اساسی نکند برای نمونه در این ایام شاهد افزایش بی‌رویه قیمت شکر و گرانی آن تا بیش از 70 درصد بودیم بنابراین از انتظارات به‌حق مردم به‌ویژه آسیب دیدگان کرونا جلوگیری از این افزایش قیمت‌هاست.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد: پیشنهاد می‌دهم دولت در بخشش برخی از هزینه‌های آب برق و گاز آسیب دیدگان کرونا و یا بخشش حقوق سنگین انشعاب آب و برق برای کسانی که بانک اطلاعاتی آنان امروز در اختیار کمیته امداد، سپاه و بسیج قرار دارد اقدام کند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار